Bez obzira što su u nekoliko navrata mediji u Srbiji pisali o prevarama i lažnim reklamama „proizvoda” koji u kratkom roku pomažu u lečenju bolesti poput dijabetesa, ovakve reklame i dalje „iskaču” čitaocima na portalima u Srbiji. Tako smo na sajtu tabloida Alo pronašli reklamu u kojoj „endokrinolog Dragan Jovanović” i jedan zadovoljni korisnik, svedoče o čudotvornim kapima koje leče dijabetes. Reč je o lažnoj stranici koja po dizajnu podseća na fejsbuk stranicu, dok su lekar i zadovoljni korisnik koji svedoče o preparatu koji leči dijabetes zapravo izmišljeni.
Ukoliko bolujete od dijabetesa, mogao je da vam privuče pažnju naslov na portalu Republika.rs, „Doktori otkrili trik za dugoročno rešenje dijabetesa“. Taj „trik“ kojim će ova opasna bolest navodno biti rešena jeste čaj Diatea od 3.700 dinara, a njega preporučuje izvesni „endokrinolog Nebojša Tomić“. Doktora Tomića predstavljaju kao „najboljeg specijalistu za lečenje dijabetesa u državi“ koji „retko daje intervjue“. Nije ni čudo da je tako, s obzirom da doktor Tomić i ne postoji, kao ni zadovoljni korisnici koji su citirani u tekstu.
Istovetan tekst o kompaniji koja je odgovorna i darežljiva prema svojim zaposlenima, a koji su zahvaljujući tome zadovoljni, motivisani i lojalni, našao se danas u četiri dnevne novine i na njihovim portalima. U tekstu se nalaze i izjave zadovoljne zaposlene kao i predsednika Privremene komore Srbije, a glavna poruka je da je reč o kompaniji koja neguje porodične vrednosti i podržava roditeljstvo, omogućava svojim zaposlenima da usklade privatne i porodične obaveze i finansijski ih nagrađuje. Iako može da izgleda kao novinarski sadržaj, reč je zapravo o promotivnom tekstu iz MK grupe koje su domaći mediji objavili gotovo nigde ih ne obeleživši kao reklamu. Iz ove kompanije kažu da im nije poznato zašto tekstovi nemaju oznaku da se radi o reklami i napominju da nisu oni to zahtevali.
Informacije o izmenama plaćanja osiguranja zbog novih regulativa, izjave direktora osigurajavaće kuće i jednog zadovoljnog korisnika - sve upućuje na običan novinarski tekst. Ipak, u članku koji se našao u izdanju Srpskog telegrafa od 4. decembra pominje se samo DDOR osiguranje iz Novog Sada. Dok nam iz ove kompanije potvrđuju da je reč o plaćenom oglasu, u štampanom izdanju ovog tabloida to nije nigde naznačeno.
„Oprezno sa antibioticima“, poručuju dva istovetna teksta u Alo-u i Informeru u kojima sagovornica iz Hemofarma govori o tome zašto nije dobra prevelika upotreba antibiotika. U samo jednoj rečenici, u antrfileu, „provučena“ je reklama za Hemofarmov probiotik koji, kako navode, treba da se pije uz antibiotik kako bi se regulisala crevna flora. Ipak, ovi tekstovi nisu jasno obeleženi kao reklama.
U gotovo svim dnevnim novinama danas našao se sličan tekst o poslovnim rezultatima firme Knez petrol. Dok su hvalospevi o toj domaćoj firmi u Kuriru i Informeru označeni kao promo tekst, u Srpskom telegrafu, Alo-u, Večernjim novostima predstavljani su kao vesti o poslovnim rezultatima na srpskom tržištu derivata.
Za kapitena vaterpolo reprezentacije Filipa Filipovića nema pauze - uskoro predvodi tim na dva velika takmičenja u Beogradu i Južnoj Koreji, a to znači, piše Blic sport, da će pored vaterpola, fizičke spremnosti i mentalne snage, morati da vodi računa i o - svojoj kosi. Kroz naizgled novinarski tekst sportske rubrike o ovom vaterpolisti, njegovim uspesima i daljim takmičenjima, neočekivano se provukla i priča o kozmetičkom preparatu, a novinarka i doskorašnja članica Komisije za žalbe Saveta za štampu navodi da je ovde nedsvomisleno reč o prikrivenom oglašavanju jer tekst nije adekvatno obeležen.
Na čitave dve strane jučerašnjeg tabloida Srpski telegraf našli su se promotivni tekstovi o hotelu „Putnik“ na Kopaoniku i proizvodima kompanije „TDM“, koji nisu obeleženi kao reklama. Za razliku od tih članaka, prepisanu vest agencije Tanjug o predstavama za decu u „novogodišnjem trolejbusu i tramvaju“ potpisuju kao svoju koju je finansirao grad Beograd. Kompanije i Srpski telegraf nisu odgovorili na pitanja Raskrikavanja.
U provladinom tabloidu “Srpski telegraf” preko cele strane objavljen je afirmativan članak o Jubmes banci “u susret jubilarnoj četrdesetoj godini postojanja”. Dok iz banke za Raskrikavanje kažu da je u pitanju plaćen PR tekst u cilju promovisanja, iz redakcije Srpskog telegrafa nismo dobili odgovor zbog čega to nije jasno naznačeno.