raskrikavanje
PROJEKAT PORTALA KRIK
  Rizični mediji
  Istraživanja
  Vesti
  Najnovije
Kategorija:
  Dezinformacija
  Dezinformacija
Nema dokaza da je odbijanje vakcina razlog smrti nekoliko predsednika država

„Tanzanija, Burundi, Haiti - tri zemlje odbacile vakcinu, sva tri predsednika su umrla!”, objavljeno je 12. jula na portalu Pravda.rs. Kroz čitav članak je potom objašnjeno da su trojica državnika odbila da učestvuju u „korona agendi”, da su bili skeptični prema epidemiji, te odbili da prihvate vakcine protiv kovida. Pravda na dnu teksta zaključuje - „sve tri države odbile vakcinu, sva tri predsednika su umrla”. Nema međutim dokaza da su njihove smrti povezane sa odnosom prema virusu koroni ili odbijanjem vakcine. Predsednici Tanzanije i Burundija preminuli su usled srčanih komplikacija, dok je predsednik Haitija brutalno ubijen.

23.07.2021.
  Dezinformacija
Pentagon nije saopštio da su „vanzemaljci među nama“

Dugo očekivani izveštaj Pentagona o neidentifikovanim vazdušnim objektima koje su tokom godina primećivali i prijavljivali američki vojnici, najzad je ovih dana objavljen. Iako je svetska javnost očekivala konkretnije zaključke, oni su izostali. U izveštaju se navodi da su tokom godina, zbog ograničenih podataka i nepostojanja precizne procedure prijavljivanja takvih fenomena, uspeli da identifikuju samo jedan objekat, a ispostavilo se da je to bio jedan veliki, ispumpani balon. Ipak, to Informeru nije predstavljalo prepreku da napiše: „Vanzemaljci su među nama“.

29.06.2021.
  Manipulisanje činjenicama
Sud dokazao da doktorat Siniše Malog nije plagijat? Laž

Dan nakon što se saznalo da je Upravni sud poništio rešenje Univerziteta u Beogradu kojom je doktorat Siniše Malog proglašen plagijatom, tabloid Alo je jedva dočekao da objavi kako je „pravda pobedila“. U naslovu tvrde da je sud utvrdio da doktorat nije plagiran, ali to nije tačno. Presudom je utvrđeno da je Univerzitet pri odlučivanju o njegovom doktoratu prekršio određene procedure propisane pravilnicima, i vratio slučaj na ponovno odlučivanje. Reč je dakle o proceduralnim razlozima, pri čemu se sud nije upuštao u ocenu da li je njegov rad plagijat ili nije.

24.06.2021.
  Dezinformacija
Britiš ervejz demantuje da su smrti njihova četiri pilota povezane

U javnosti se nedavno pojavio audio zapis, u kojem anonimni čovek tvrdi da je nekoliko pilota kompanije Britiš ervejz preminulo nekoliko dana nakon primljene kovid vakcine, te da ova avio kompanija vodi „pregovore o krzi” sa britanskom vladom zbog smrtnih slučajeva. Ove tvrdnje su se proširile društvenim mrežama, a protivnici vakcinacije su ih iskoristili da ponovo pokrenu pitanje bezbednosti vakcine protiv kovida. Britiš ervejz je u međuvremenu demantovala spekulacije sa društvenih mreža, a o njima su prethodnih dana pisali i strani portali za proveru činjenica.

23.06.2021.
  Dezinformacija
Ne postoje dokazi da su vakcine protiv kovida toksične

Teorije zavere o vakcinaciji ne prestaju, a poslednju u nizu je, pre dva dana, objavio antivakserski portal Srbin.info, pozivajući se na tvrdnje imunologa Bajrama Brajdla - da je spajk protein iz vakcine protiv kovida - toksičan, da se akumulira u drugim organima u telu i izaziva štetna dejstva. Dramatične tvrdnje kanadskog imunologa međutim nemaju uporište i zasnivaju se na pogrešnoj interpretaciji naučnih studija.

10.06.2021.
  Dezinformacija
Šaljivi tvit o incidentu Čedomira Jovanovića, Informer proglasio za izjavu „očevica”

Informer je za „očevica” u istrazi incidenta koji je Čedomir Jovanović imao pre nekoliko večeri na Novom Beogradu proglasio - tvit! Na današnjoj naslovnoj strani, ovaj tabloid između ostalog tvrdi da je Jovanović pobesneo kada mu je neko dobacio da „restoran brze hrane „Pončo” ima više lokala, nego on birača.” Ova „izjava” ipak nije ništa više do očigledna šala jednog tviteraša.

04.06.2021.
  Dezinformacija
Istraživanje ne pokazuje da je 80 odsto dece preležalo koronu u Srbiji

„Šok - otkriće stručnjaka. Čak 80% dece preležalo koronu u Srbiji”, objavio je Srpski telegraf na današnjoj naslovnoj strani, čime se implicira da je 80 odsto od ukupnog broja dece u našoj zemlji, već imalo virus koronu. Srpski telegraf je međutim na naslovnoj strani pogrešno interpretirao izjavu doktorke Marije Gnjatovič sa Instituta za primenu nuklearne energije. Naime, nije reč o celokupnoj populaciji dece u Srbiji, već o deci iz 70 porodica čiji članovi su bili kovid pozitivni.

01.06.2021.
  Dezinformacija
Informer dopisao melodramatični momenat sa suđenja bivšem zemuncu

U beogradskom Višem sudu juče su se susrela dvojica bivših pripadnika zemunskog klana, Sretko Kalinić i Miloš Simović, koji služe višegodišnje zatvorske kazne za ubistvo Zorana Đinđića i druge zločine. Jučerašnje suđenje ticalo se postupka protiv Simovića koji je optužen da je 2010. godine pucao u Kalinića u Hrvatskoj, sa koga je Informer netačno preneo da je Kalinić rekao „Opraštam Milošu Simoviću što me je upucao“. Istina je da je Kalinić odbio da govori o ovoj pucnjavi, jer mu je navodno zabranio načelnik obezbeđenja zatvora „Zabela“.

25.05.2021.
  Manipulisanje činjenicama
Mikročip za životinje kao „dokaz” da se u vakcinama nalaze čipovi

Tvrdnje da vakcine protiv kovida 19 sadrže metal i imaju magnetna svojstva i dalje su popularne na društvenim mrežama, pa se pre nekoliko dana pojavio video u kome se to „dokazuje”. Naime, jedan korisnik Fejsbuka je podelio video u kome je prikazan magnet koji lako privlači mikročip. Reč je, međutim, o čipovima namenjenim životinjama i u njemu se ne pominju vakcine protiv kovida. Iz kompanije, čiji se logo prepoznaje na videu, navode za Raskrikavanje da se njihovi čipovi koriste za životinje, da nisu uređaji za praćenje i da nemaju veze sa vakcinom protiv kovida.

21.05.2021.
prethodni članci  
O nama
raskrikavanje@krik.rs
011 244 19 66
Raskrikavanje na društvenim mrežama: