raskrikavanje
PROJEKAT PORTALA KRIK
  Rizični mediji
  Istraživanja
  Vesti
  Najnovije
Kategorija:
  Pristrasnost
  Manipulisanje činjenicama
Državnu pomoć za tri crnogorske televizije, Srpski telegraf ocenio samo kao pomoć Šolaku

„Milo dao 200.000 evra Šolaku”, piše današnji Srpski Telegraf osvrćući se na odluku crnogorske Vlade da iz budžeta izdvoji čak 200.000 evra i plati dug koje tri komercijalne televizije imaju prema Radio-difuznom centru Crne Gore. Kako je saopštila crnogorska Vlada, TV Vijesti, Prva i Nova M su zahtevale da im država pomogne sa plaćanjem dugova jer bi u suprotnom njihovo poslovanje bilo ugroženo. Ovaj novac, suprotno tvrdnjama Srpskog telegrafa, nije dobila samo televizija u vlasništvu Dragana Šolaka.

11.04.2022.
  Pristrasnost
Rast cena namirnica počeo je i pre početka rata u Ukrajini

Provladini tabloidi u Srbiji ovih dana pišu o borbi evropskih zemalja zbog krize „koja je uzrokovana ratom u Ukrajini”. „Skokovi” cena namirnica su međutim beleženi i prošle godine, kada rata u Ukrajini nije bilo. Prema recima ekonomista - rat u Ukrajini samo dodatno utiče na porast cena, a dalje posledice ćemo tek videti. Dok tabloidi rast cena i nestašice robe isključivo pripisuju ratu u Ukrajini, o istom problemu povećanja cena u Srbiji - ćute.

23.03.2022.
  Manipulisanje činjenicama
Britanci nahvalili politiku Srbije u ukrajinskoj krizi, ali samo u Srpskom telegrafu

„I to se desilo. Srbija dobila priznanje za odnos prema ukrajinskoj krizi od Velike Britanije”, objavio je Srpski telegraf tvrdeći da je Britanija „nahvalila” izbalansiranu Vučićevu politiku prema Moskvi i Kijevu. Srpski telegraf je to zaključio na osnovu autorskog teksta za dnevni list „Nova”, britanske ambasadorke u Srbiji - Šan Makleod. Osim što je prećutao gde je tekst ambasadorke objavljen, tabloid je izostavio i deo u kojem ona ističe da se nada da će Srbija osuditi invaziju Rusije na Ukrajinu. U jednostrano napisanom tekstu Srpskog telegrafa, imalo je mesta samo za citate kojima Makleod diplomatski pozdravlja to što je Srbija podržala teritorijalni integritet Ukrajine.

02.03.2022.
  Pristrasnost
„Genijalni ulazak“ Rusa u Kijev je kršenje Ženevske konvencije

„RUSI NA GENIJALAN NAČIN UŠLI U KIJEV! Presvukli se u ukrajinske uniforme, a onda krenuli u juriš“, oduševljeno piše portal Srbijadanas.com. Da su Rusi obučeni u ukrajinske uniforme ušli u ukrajinsku prestonicu, ranije tokom dana su saopštili i iz ukrajinskog Ministarstva odbrane. Ipak, ono što Srbija Danas smatra „genijalnim“, zapravo je kršenje Ženevske konvencije kojom su definisana pravila ratovanja.

25.02.2022.
  Dezinformacija
Tabloidi u Srbiji na strani Rusije u njenom sukobu sa Ukrajinom

„Putin odlučio“, „Putin matirao Ukrajinu“, „Putin šokirao zapad, „Putin doneo slobodu Donbasu“ - na naslovnim stranama tabloida ruski predsednik je i ovih dana predstavljen kao lider čelične ruke koji se radikalnim, ali pravičnim merama suprotstavlja globalističkom Zapadu. Dok Aleksandar Vučić izjavljuje kako Srbija mora da očuva svoj neutralni status u rusko-ukrajinskom sukobu koji sve više eskalira, prorežimski tabloidi se otvoreno svrstavaju na rusku stranu.

23.02.2022.
  Pristrasnost
Tabloidi napali Ivana Ivanovića zbog poređenja stanja u Srbiji i bivšoj Jugoslaviji

Ivan Ivanović, dugogodišnji autor i voditelj emisije „Veče sa Ivanom Ivanovićem” bio je gost podkasta „Inkubator” iz Hrvatske gde je između ostalog kritički govorio o vlasti u Srbiji, aktuelnom predsedniku Aleksandru Vučiću i kontroli medija. Nekoliko prorežimskih tabloida je iskoristilo Ivanovićevo gostovanje, napadajući ga da je „otišao u Hrvatsku da pljuje Srbiju” i nazivajući ga „klovnom”, „jadnikom”, „potrčkom”.

18.02.2022.
  Pristrasnost
Napad tabloida na Kesića zbog gostovanja na HRT-u

Prorežimski tabloidi su gotovo sinhronizovano napali Zorana Kesića, autora i voditelja humorističke emisije „24 minuta sa Zoranom Kesićem”, tvrdeći da je „pljuvao Srbiju”, tokom gostovanja u emisji „Nedeljom u dva”, na Hrvatskoj radioteleviziji (HRT). Kesić je tokom pomenutog gostovanja najviše pričao o aktuelnim dešavanjima u Srbiji, te je i kritički govorio o vlasti na čelu sa predsednikom Vučićem, što su provladini tabloidi ocenili kao „pljuvanje Srbije”.

14.12.2021.
  Dezinformacija
Tekst hrvatskog portala o protestima tabloidi ocenili kao njihovu želju da se „zapali Srbija"

„HRVATI ŽELE DA SE ZAPALI SRBIJA! Vode medijsku kampanju za Čumetove i Zelenovićeve batinaše”, objavio je juče nekoliko tabloida, među kojima je i Alo. U šturom tekstu ovog tabloida nisu međutim izneti bilo kakvi argumenti za tvrdnje da hrvatski mediji „prizivaju građanski rat”. Koriste članak hrvatskog portala 24 sata, koji je samo pisao o aktuelnim protestima građana u Srbiji, i to uz argumentaciju obe strane.

03.12.2021.
  Pristrasnost
Sudija Nijambe nije tražila oslobađanje Mladića već ponovno suđenje

Nedelju dana nakon što je sud u Hagu potvrdio doživotnu kaznu zatvora Ratku Mladiću između ostalog i za genocid u Srebrenici, deo domaćih medija ne posustaje u tvrdnjama da Mladić nije kriv i da genocida nije bilo. U „pomoć“ su pozvali izraelskog istoričara koji to tvrdi, kao i tajne dokumente britanske vojske. Portal Srbijadanas.com objavio je tekst o izdvojenom mišljenju sudije Priske Matimba Nijambe, članice petočlanog sudskog veća koja se nije slagala sa većinom tačaka presude, tvrdeći da je Miamba htela da oslobodi Mladića. Ona se, međutim, nije založila za oslobađanje već za ponovno suđenje - u svom zaključku navela da su mnoge optužbe nedokazane i procedure prekršene te da treba sprovesti još jedno suđenje pred drugim većem po gotovo svim tačkama optužnice.

16.06.2021.
prethodni članci  
O nama
raskrikavanje@krik.rs
011 244 19 66
Raskrikavanje na društvenim mrežama: