raskrikavanje
PROJEKAT PORTALA KRIK
  Rizični mediji
  Istraživanja
  Vesti
  Najnovije
Pretraga po temi:
 Kurir
  Analiza
Naslovne strane 2023: Šest novina, više od 1150 manipulacija

Najmanje 1.154 manipulacije prošle godine Raskrikavanje je izbrojalo na naslovnim stranama šest dnevnih novina - u Informeru, Srpskom telegrafu, Alou, Večernjim novostima, Kuriru i Politici. Uglavnom je reč o neutemeljenim, pristrasnim i manipulativnim naslovima. Ove godine smo u uzorak koji analiziramo dodali i list Politika zbog povećanog broja manipulativnih vesti na koje nailazimo u ovim novinama.

02.04.2024.
  Vest
Kurir tužio Raskrikavanje i još šest medija, traži 11 miliona dinara

Izdavač provladinog tabloida Kurir tužio je KRIK i izdavače još šest medija zbog nelojalne konkurencije i narušavanja ugleda. Tužbu su podneli zbog analize Raskrikavanja kojom smo utvrdili da je na naslovnim stranama Kurira 2022. godine bilo najmanje 122 neutemeljene, pristrasne ili manipulativne vesti. Kurir tvrdi da smo tom analizom narušili njihov poslovni ugled, zbog čega traže isplatu od 11 miliona dinara. Urednica Raskrikavanja Vesna Radojević smatra da analize o lažnim vestima nisu narušavanje konkurencije, već ozbiljan novinarski posao koji ukazuje na goruće probleme u srpskim medijima - česte manipulacije i obračune sa političkim neistomišljenicima.

06.12.2023.
  Vest
Igor Žeželj ugasio Adria media group, novi izdavač Kurira njegova druga firma - Mondo

Kompanija Adria Media Group, dugogodišnji izdavač Kurira, obrisana je početkom avgusta iz poslovnog registra, pa je novi izdavač ovog tabloida postala druga firma Igora Žeželja - Mondo INC. Na pitanje zašto se ova promena dogodila - iz Monda tvrde radi lakšeg poslovanja i da ne planiraju njegovu prodaju. Ipak, ako i kada to budu planirali prvi potencijalni kupac biće državni Telekom koji će od sredine oktobra, prema ugovoru iz 2018, imati prava da zahteva od Žeželja da im proda kompaniju Mondo.

01.09.2023.
  Vest
Više od 800 hiljada evra iz budžeta prošle godine za medije koji nas dezinformišu

Više od 800.000 evra iz džepova građana Srbije prošle godine je izdvojeno iz javnih budžeta za ugovore sa firmama koje izdaju listove Informer, Srpski telegraf, Alo, Večernje novosti i Kurir, a koji su, prema našoj analizi, u tom periodu objavile gotovo 1.200 manipulacija i dezinformacija samo na naslovnim stranama. Ovaj novac je završio kod njih u manjoj meri preko konkursa za sufinansiranje medijskih projekata, a u najvećoj meri preko raznih ugovora o reklamiranju koje su sklapali sa državnim ustanovama, javnim preduzećima i lokalnim samoupravama. Jedan od najvećih oglašivača bio je RTS, koji je za reklamiranje svojih programa ovim tabloidima dao više od 123.000 evra.

31.03.2023.
  Manipulisanje činjenicama
Današnje ekskluzive tabloida: Niti su njihove niti su ekskluzive

„EKSKLUZIVNO - Dokumenti nemačkih stručnjaka prvi put u javnosti“, piše na današnjoj naslovnoj strani tabloid Kurir, najavljujući time tekst o izveštaju veštaka iz Vizbadena o ubistvu Zorana Đinđića. Ko je danas kupio ovaj tabloid da bi pročitao ovaj izveštaj, uzalud je potrošio 50 dinara jer je mogao da ga pročita i besplatno - nalazi se na sajtu Peščanika već godinama. Sličan metod obmane čitalaca ima i Srpski telegraf na čijoj današnjoj naslovnoj strani se najavljuje svedočenje Milorada Ulemeka Legije o ubistvu Ćuruvije koje se „krilo godinama“ i koje je na sajtu najavljeno pretencioznim rečima „Otkrivamo“. „Otkrivanje“ je u ovom slučaju značilo obično guglanje, budući da je Legijin iskaz o kome je reč pre nedelju dana objavio portal Verana Matića, javniservis.net.

15.03.2023.
  Analiza
Na naslovnim stranama šest tabloida blizu 1000 manipulativnih vesti

Šest dnevnih listova - Informer, Srpski telegraf, Kurir, Alo, Večernje novosti i Objektiv su u 2021. na svojim naslovnim stranicama objavili ukupno 987 lažnih, neutemeljenih i manipulativnih vesti, pokazala je analiza Raskrikavanja. Istovremeno, izdavači ovih tabloida su u prošloj godini iz budžeta dobili gotovo milion evra.

06.07.2022.
  Analiza
Milion evra iz budžeta u 2021. otišlo proizvođačima lažnih vesti

Firme koje izdaju tabloide Informer, Srpski telegraf, Kurir, Alo, Objektiv kao i Večernje novosti, tokom 2021. su dobile gotovo milion evra iz budžeta. Reč je o novcu koji se u njihove kase slio što na konkursima za proizvodnju medijskih sadržaja, što preko ugovora o oglašavanju sa različitim državnim institucijama. Istovremeno, ovi tabloidi su prema analizi Raskrikavanja tokom prošle godine na naslovnim stranama objavili gotovo 1000 lažnih ili neutemeljenih vesti.

06.07.2022.
  Analiza
Na naslovnicama pet novina blizu 1.200 lažnih i neutemeljenih vesti u 2020. godini

Pet dnevnih listova - Kurir, Alo, Informer, Srpski telegraf i Večernje novosti su prošle godine samo na naslovnim stranicama objavili ukupno 1.172 lažne, neutemeljene i manipulativne vesti. Istovremeno, u ove medije i dalje se slivaju milioni dinara iz budžeta. Samo u prošloj godini, izdavači ovih dnevnih listova dobili su najmanje 29 miliona dinara od opština u Srbiji.

07.04.2021.
  Vest
Ugovor Telekoma: 38 miliona evra za Žeželjevu firmu

Potpredsednica opozicione Stranke slobode i pravde Marinika Tepić podelila je danas novinarima ugovor prema kome je državna firma Telekom Srbija uložila 38 miliona evra u kompaniju biznismena Igora Žeželja. Tepić tvrdi da je upravo ovim novcem Žeželj kupio tabloid Kurir. Telekom u današnjem saopštenju tvrdi da je ovo nastavak negativne kampanje, ali nije demantovao postojanje ugovora i da je uložio milione evra u Žeželjevu firmu.

24.08.2020.
prethodni članci  
O nama
raskrikavanje@krik.rs
011 244 19 66
Raskrikavanje na društvenim mrežama: