raskrikavanje
PROJEKAT PORTALA KRIK
  Rizični mediji
  Istraživanja
  Vesti
  Najnovije
  Najnoviji članci
  Lažna vest
Slobodan Georgiev nije pozvao na krvoproliće

U izdanju od 21. septembra direktor TV Njuzmaks Adria Slobodan Georgiev našao se na naslovnoj strani Informera kao neko ko „poziva na krvoproliće“. Tabloid Alo u onlajn izdanju otišao je i korak dalje navodeći da je Georgiev izjavio „Šaljite ljude u specijalne jedinice da blokiramo Srbiju i rušimo Vučića“. Ipak, Georgiev ništa od ovoga nije izjavio već su mu pomenuti tabloidi „dopisali“ ove reči.

21.09.2021.
  Manipulisanje činjenicama
Vučićević osuđen za vređanje Žakline Tatalović, tvrdi da je presuda „pakleni plan“

„Otkrivamo pakleni plan tajkuna i žutog pravosuđa: Operacija Žaklina! Đilasove sudije teraće na robiju nepodobne novinare“, piše Informer u današnjem izdanju nakon što je urednik ovog tabloida osuđen zbog vređanja novinarke Žakline Tatalović na Tviteru. Navodi se da je osuđen na šest meseci zatvora, iako to nije sasvim tačno - osuđen je novčanom kaznom koja se, ako je ne plati, kao i u svim postupcima zamenjuje kaznom zatvora. Ipak, od ovog uobičajenog sudskog postupka, Vučićević je napravio priču o velikoj zaveri protiv njega i drugih urednika tabloida.

20.09.2021.
  Manipulisanje činjenicama
Đilas ne traži od EU da „upravlja RTS-om“

Lideri opozicije poslali su evroparlamentarcima u Brisel „Konačni Sporazum učesnika međustranačkog dijaloga“ u kome se između ostalog definiše nekoliko predloga opozicije u pogledu rada javnog servisa. Opozicija zahteva veću zastupljenost na RTS-u, koji je već dugo kritikovan u javnosti zbog nesrazmerno veće minutaže koju daje vladajućim strankama. Za prorežimski Informer ovo znači da „Đilas od EU traži da upravlja RTS-om“.

15.09.2021.
  Neutemeljeno
Tabloidi najavljivali nasilje na ekološkom protestu, protest protekao mirno

Svaka najava bilo kakvih protesta u Srbiji, u prorežimskim tabloidima će biti dočekana na nož. Tako su ovog puta Alo i Informer objavili dramatične tvrdnje da će na protestu ekoloških organizacija u subotu 11. septembra doći do haosa i nasilja, kao i da ekološki aktivista Aleksandar Jovanović Ćuta planira da „sam sebi namesti batine“ da bi ispao „žrtva vlasti“. Ništa od toga se, međutim, nije dogodilo, a ekološki protest u Beogradu je protekao mirno.

12.09.2021.
  Vest
Okrivljeni za paljenje kuće novinara optužio bivšeg načelnika UKP-a za iznudu priznanja

Igor Novaković, okrivljen da je pomogao u paljenju kuće novinara portala Žig Info, Milana Jovanovića, iznosio je juče svoju odbranu i otkrio imena inspektora UKP-a, koji su mu navodno iznudili priznanje da je dobio novac da zapali Jovanovićev auto. Novaković je na jučerašnjem suđenju opisao kako je to višečasovno saslušanje izgledalo, uz tvrdnje da je tome prisustvovala i bivša državna sekretarka Dijana Hrkalović.

31.08.2021.
  Lažna vest
Mediji „sahranili” glumca Milana Gutovića

Prethodih dana se u medijima pojavila informacija da je glumac Milan Lane Gutović preminuo na Vojnomedicinskoj akademiji, što je demantovala i glumčeva porodica. Vest da je ovaj glumac preminuo, objavio je i portal Republika još pre tri dana, da bi danas bez izvinjenja čitaocima pisali kako su Gutovića sahranile „društvene mreže”. Milan Lađević, urednik Srpskog telegrafa, koji stoji iza portala Republika, za Raskrikavanje tvrdi da takvu vest nisu objavili, već da je reč o „lošoj montaži”.

20.08.2021.
  Neutemeljeno
Više soli, duži život? Netačno

Da je unos velike količine soli dobar za zdravlje, tvrdi Srpski telegraf u izdanju od utorka. Ovaj tabloid nekritički prenosi reči kontroverznog doktora Branimira Nestorovića o tome da ne postoji nikakva zdravstvena korist od smanjenja unosa soli i kao primer navodi Japance za koje tvrdi da jedu po 20 grama soli dnevno a dugovečna su nacija. Međutim, ne samo da se ovo kosi sa naučnim studijama i preporukama svih zdravstvenih organizacija u svetu, već i sami Japanci godinama rade na tome da smanje konzumaciju soli zbog visoke stope hipertenzije među građanima.

18.08.2021.
  Vest
Tužilaštvo pokrenulo postupak zbog pisanja medija o podmetanju požara u Vinči

Nekoliko prorežimskih medija je proteklih dana objavilo gotovo identične tekstove u kojima su izneli tvrdnje da je požar koji je izbio na deponiji u Vinči - podmetnut, implicirajuci da sa tim ima veze i pokret „Ne davimo Beograd”, ali i opozicija. Drugo osnovno javno tužilaštvo u Beogradu potvrdilo je za Raskrikavanje da je povodom tih pisanja pokrenulo i predistražni postupak.

11.08.2021.
  Vest
Tabloidi uništavali inspektora Jovića, sada ga posthumno hvale

Provladini tabloidi koji danas pišu najlepše o preminulom inspektoru Dejanu Joviću koji je 2017. godine učestvovao u hapšenju Veljka Belivuka, pre nekoliko godina vodili su hajke protiv ovog policajca optužujući ga da je povezan sa kriminalcima. Suvlasnik i urednik jednog od ovih tabloida otkriva da su tako pisali jer su im informacije stizale od državne sekretarke MUP-a. „Izveštavali smo u prvom slučaju negativno, jer je takva zvanična informacija, kao što znate, došla iz policije. Informacije je lično Dijana Hrkalović dala našem mediju, pretpostavljam i drugim”, kaže urednik Srpskog telegrafa Milan Lađević za KRIK. „Ovom prilikom spreman sam da uputim izvinjenje i čitaocima i porodici inspektora Jovića.”

28.07.2021.
  naredni članci
prethodni članci  
O nama
raskrikavanje@krik.rs
011 244 19 66
Raskrikavanje na društvenim mrežama: