raskrikavanje
PROJEKAT PORTALA KRIK
  Rizični mediji
  Istraživanja
  Vesti
  Najnovije
  Najnoviji članci
  Manipulisanje činjenicama
Pink i Kurir književnu priču o vršnjačkom nasilju predstavili kao stvarni događaj

Portali Kurir.rs i Pink.rs objavili su navodnu „potresnu ispovest” i „stravičan slučaj” dečaka koji je trpeo vršnjačko nasilje. Međutim, ne radi se o stvarnom slučaju - portali su iskopirali književnu priču „Šestica” spisateljice Jelene Tasić, koja je nedavno objavljena u zbirci kratkih angažovanih priča. Ipak, to nijedan od portala ne spominje, niti potpisuje ovu spisateljicu kao autorku teksta, pa izgleda kao da je reč o stvarnom događaju. Kurir je u međuvremenu obrisao tekst, dok na portalu Pink.rs on i dalje stoji u formi „stravične ispovesti dečaka”.

06.12.2022.
  Vest
Drugi dan apelacionog suđenja u slučaju Ćuruvija, odbrana obrazlaže žalbe na presudu

Danas je u Apelacionom sudu u Beogradu nastavljeno iznošenje i obrazlaganje žalbi na presudu Višeg suda kojom su četvorica bivših pripadnika Državne bezbednosti osuđena za ubistvo novinara Slavka Ćuruvije. Žalbu su danas iznosili Vladimir Marinkov, advokat bivšeg šefa DB-a Radomira Markovića, kao i Stevan Protić, branilac Miroslava Kuraka koji je optužen da je Ćuruviju likvidirao. Obojica traže da Apelacioni sud otvori pretres i analizira raspoložive dokaze, te da se njihovi klijenti oslobode krivice.

06.12.2022.
  Vest
Slučaj Ćuruvija po drugi put pred Apelacionim sudom, tužilac traži po 40 godina zatvora

Osam meseci nakon što su uložene žalbe na presudu u postupku za ubistvo Slavka Ćuruvije, u Apelacionom sudu u Beogradu danas je održana prva sednica. Petočlano veće će u narednom periodu odlučiti da li će potvrditi presudu Višeg suda od prošlog decembra kojom su četvorica bivših pripadnika Resora državne bezbednosti osuđena na ukupno 100 godina zatvora, ili će je preinačiti ili ukinuti. Na današnjem zasedanju je svoju žalbu obrazlagao zamenik tužioca za organizovani kriminal koji je za okrivljene tražio po 40 godina zatvora, a od sutra će to činiti odbrana okrivljenih. Predviđeno je da suđenje traje svih pet radnih dana ove nedelje.

05.12.2022.
  Manipulisanje činjenicama
Srpski telegraf opet „otkriva” dokumenta dostupna u dva klika na internetu

„Evo zašto nema nafte i gasa“, piše Srpski telegraf, pozivajući se na „tajna dokumenta“, koja navodno otkrivaju da je energetsku krizu uzrokovao Zapad 2020. godine i da ona nema veze sa ratom u Ukrajini. „Tajna dokumenta“ o kojima tabloid piše su, u stvari, javno dostupna pisma Lerija Finka, direktora američke investitorske kompanije „Blekrok“, u kojima Fink najavljuje prekid ulaganja u proizvodnju „prljavih“ energenata poput uglja. Te najave je u kolumnama na svom sajtu tumačio i komentarisao američki analitičar i teoretičar zavera, Vilijam Engdal, a njegove spekulacije i zaključke - da energetska kriza nema veze s ratom već sa planovima „Blekroka“ - Srpski telegraf prenosi kao činjenicu i ubeđuje čitaoce da je „otkriven uzrok energetske krize“.

02.12.2022.
  Manipulisanje činjenicama
Deset smrtnih slučajeva koje je portal Nulta tačka povezao s vakcinom bez ikakve logike

Antivakserski portal Nulta tačka koristi svaku priliku da vakcinu protiv koronavirusa predstavi ili kao smrtonosnu ili kao neefikasnu. To se najbolje vidi u tekstovima o preminulim poznatim (ili manje poznatim) ličnostima - ko god da je umro u poslednjih par godina, našao se na sajtu Nulte tačke uz spekulaciju da njegova smrt ima neke veze s vakcinom, čak i u slučajevima kada se ne zna da li je osoba bila vakcinisana. Raskrikavanje vam donosi deset slučajeva koje je zabeležio ovaj portal, netačno ili bez ikakvih dokaza sugerišući da je smrt prouzrokovana vakcinom ili da vakcina nije uspela da je spreči.

01.12.2022.
  Manipulisanje činjenicama
Voditeljka Jelena Obućina pretila Vučiću u uvodu Dnevnika? Laž.

„Vučiću ili priznaj Kosovo ili ćeš biti pokopan - tajkunski mediji ponovo prete predsedniku Srbije“, piše list Alo na svom portalu, a prenosi i Informer. U tekstu tvrde da je voditeljka Dnevnika na TV Nova S, Jelena Obućina, u uvodu 29. novembra zapretila Vučiću da će biti „pokopan“i to „po nalogu svog šefa Šolaka“. Ovaj tabloid je, međutim, maliciozno interpretirao njen uvod u kojem ona žargonski, kolokvijalno kaže da će se Vučić „pokopati“ ako se ne „opameti“ u pogledu Kosova i sankcija Rusiji.

30.11.2022.
  Manipulisanje činjenicama
Na protestu protiv Rio Tinta aktivisti poručili “Beograđani umrite”? Manipulacija.

Svaki ekološki protest u Srbiji poslednjih godina u prorežimskim tabloidima uvek bude dočekan negativno i delegitimisan etiketom „opozicioni". Tako je i danas Informer objavio da su se ispred Vlade Srbije okupili „takozvani aktivisti" i da se zapravo radi o „opoziciji" koja je „besna jer nema podršku naroda", te je poručila „Umrite, Beograđani". Ovo se, naravno, nije dogodilo tako kako Informer predstavlja, a u čitavom tekstu tabloid nije objasnio ni koji je razlog okupljanja - reč je o protestu protiv Rio Tinta, ali Rio Tinto nijednom nije spomenut.

29.11.2022.
  Manipulisanje činjenicama
Jedno od 500 dece hospitalizovano zbog Fajzerove vakcine? Manipulacija.

Portal Nulta tačka, poznat po širenju antivakserskih stavova, objavio je tekst sa naslovom „Studija: Jedno od svakih 500 male dece koja su primila Pfizer vakcinu je hospitalizovano zbog toga“. Naslov je, međutim, manipulativan - studija na koju se pozivaju zaista postoji ali je u njoj konstatovano da je od 7.806 posmatrane dece mlađe od pet godina hospitalizovano njih desetoro, i to samo ona deca koja su primila dozu veću od tri mikrograma, koliko je propisano za njihov uzrast.

25.11.2022.
  Manipulisanje činjenicama
Informer u EU bazi medija koji šire propagandu Kremlja, tvrde da su „satanizovani”

Tabloid Informer, osim po širenju prorežimske propagande, poznat je i kao veoma naklonjen Rusiji i ruskom predsedniku, što ni urednik Dragan J. Vučićević ne osporava. Ipak, zasmetalo im je što su se našli u bazi EUvsDisinfo, bazi medija u čijim tekstovima o Rusiji su uočene razne manipulacije i dezinformacije. Tačnije, tvrde da je baza napravljena skoro da bi beležila manipulacije u vezi sa ratom u Ukrajini, ali da su tu popisani tekstovi Informera još iz 2019. godine koji nemaju nikakve veze sa Ukrajinom te da EU pokušava da ih „satanizuje”. Ipak, to nije tačno - baza postoji od 2015. godine i u njoj su od tada zabeležene brojne manipulacije, između ostalih, Informera, Pinka, Večernjih novosti, Kurira, B92, Sputnika i drugih medija.

17.11.2022.
  naredni članci
prethodni članci  
O nama
raskrikavanje@krik.rs
011 244 19 66
Raskrikavanje na društvenim mrežama: