raskrikavanje
PROJEKAT PORTALA KRIK
  Rizični mediji
  Istraživanja
  Vesti
  Najnovije
  Najnoviji članci
  Analiza
Firma sa nepostojećeg „Bulevara Mihaela Putina“ prodaje dodatke ishrani

Na sajtovima najčitanijih tabloida redovno se mogu naći razni oglasi za dijetetske proizvode kao što su čajevi za srce, dijabetes ili mršavljenje, razne tablete ili preparati poput gelova za zglobove. Klikom na te oglase odlazite na sumnjive stranice na kojima se ovi proizvodi reklamiraju mrežom obmana: koriste se lažna imena i slike lekara i pacijenata za koje se ispostavlja da ne postoje, tekstove potpisuju nepostojeći autori, i spominju se instituti i zdravstvene ustanove koje takođe ne postoje. Raskrikavanje je ustanovilo da neke od takvih proizvoda distribuira firma Nutra Aktiv DOO koja dodatno pokušava da zavara trag navodeći da se nalazi na fantomskoj adresi „Bulevar Mihaela Putina“ u Beogradu. Reč je zapravo o firmi iz Malog Zvornika koja je registrovana za trgovinu na malo putem pošte i interneta.

29.12.2021.
  Neutemeljeno
Večernje novosti u odbrani policije, posle pitanja Raskrikavanja promenili tekst

Nekoliko dana nakon što je politikološkinja Nina Stojaković objavila na Tviteru priču o nasilju koje je njena sestra trpela dok je bila u vezi sa bivšim dečkom, a policija nije stala u njenu zaštitu, u čitav slučaj su se uključile i Večernje novosti. Dok Stojaković navodi da je odlučila da priču podeli javno jer je razočarana nepostupanjem policije u ovom slučaju, Večernje novosti imaju svoje „izvore“ koji tvrde da je njena sestra zapravo bila „zadovoljna postupanjem policije“. Stojaković za Raskrikavanje ovo demantuje, a na naša pitanja Večernje novosti nisu odgovorile. Umesto toga, nakon što su dobili mejl sa pitanjima, izmenili su tekst i „ublažili“ naslov, bez ikakvog objašnjenja.

28.12.2021.
  Manipulisanje činjenicama
Nestorović veruje da je direktor SZO priznao kako vakcinama ubijaju decu

Dok antivakseri ne veruju u brojne naučne studije koje dokazuju učinkovitost vakcina protiv koronavirusa niti u preporuke domaćih i stranih zdravstvenih organizacija, veruju da je šef Svetske zdravstvene organizacije nehotice priznao da vakcinama ubijaju decu. Ovo navodno „priznanje“ se dogodilo javno, pred celim svetom, na redovnoj konferenciji za novinare SZO. Vest o tome je podelio i Branimir Nestorović na svom nalogu na ruskoj društvenoj mreži VKontakte, na koju se preselio u martu ove godine sa Fejsbuka zbog „cenzure“.

27.12.2021.
  Vest
Dragoljubu Simonoviću ukinuta presuda za paljenje kuće novinara

Apelacioni sud ukinuo je presudu kojom su Dragoljub Simonović i još dvojica osuđeni na ukupno 12 i po godina zatvora zbog paljenja kuće novinara portala Žig info Milana Jovanovića. Ovom odlukom Apelacioni sud suđenje je vratio na početak.

24.12.2021.
  Vest
Politiko: Novi vlasnik Euronews-a povezan sa Viktorom Orbanom

Nakon što je objavljeno da portugalska kompanija „Alpak kapital” postaje većinski vlasnik televizije Euronews, mediji su otkrili da je otac izvršnog direktora „Alpak kapitala” povezan sa mađarskim premijerom Viktorom Orbanom. Promena većinskog vlasnika Euronews-a izazvala je polemike u medijima da će doći do promene uređivačke politike te televizije, koja program emituje na 12 različitih jezika. Ipak, iz Euronews-a i portugalske kompanije demantuju da će biti uticaja na uređivačke slobode.

22.12.2021.
  Analiza
Vučić žrtva zavera i atentatora najmanje jednom mesečno u Informeru

Sudeći prema naslovnim stranama prorežimskog tabloida Informer tokom 2021. godine, predsednik države Aleksandar Vučić imao je najčešće dve uloge - ili se pojavljivao kao spasilac ili kao žrtva brojnih zavera. Kada je reč o ovom drugom, Vučić je ove godine svašta „preživeo“ - spremali su mu rušenje, infarkt, atentat, streljanje, a o glavi su mu radili mnogi: opozicija, Amerikanci, Belivukov klan, bivši predsednik FSS-a Slaviša Kokeza, predsednik Višeg suda Aleksandar Stepanović, reditelj Goran Marković, stranci i tajkuni… Dramatičnih najava ubistva i nasilnog rušenja na naslovnim stranama Informera ove godine je u proseku bilo najmanje jednom mesečno.

21.12.2021.
  Manipulisanje činjenicama
Alo prepisao tekst BBC-a, pa stavio svoj naslov i to - netačan

BBC na srpskom je krajem prošle godine objavio tekst o tome kako nema nikakvih dokaza da je Nostradamus predvideo pandemiju koronavirusa, kako se u to vreme tvrdilo na društvenim mrežama. Godinu dana kasnije, 19. decembra ove godine, tabloid Alo ukrao je tekst BBC-a od reči do reči, potpisujući ga kao svoj, ali je naslov potpuno suprotan tvrdnjama u tekstu - „Nostradamus upozorio svet na koronu“.

20.12.2021.
  Dezinformacija
Danska na Kosovo ne šalje hiljade već 300 zatvorenika

„DRŽAVA EVROPSKE UNIJE ŠALJE ZATVORENIKE NA KOSOVO: Na hiljade će ih doći, žučna rasprava već počela”, piše portal Srbija danas, otkrivajući u daljem tekstu da je reč o Danskoj. Za razliku od „paničnog” naslova, realnost je drugačija - Danska planira da iznajmi 300 zatvorskih mesta na Kosovu, usled nedovoljnog kapaciteta zatvora u toj zemlji.

16.12.2021.
  Pristrasnost
Napad tabloida na Kesića zbog gostovanja na HRT-u

Prorežimski tabloidi su gotovo sinhronizovano napali Zorana Kesića, autora i voditelja humorističke emisije „24 minuta sa Zoranom Kesićem”, tvrdeći da je „pljuvao Srbiju”, tokom gostovanja u emisji „Nedeljom u dva”, na Hrvatskoj radioteleviziji (HRT). Kesić je tokom pomenutog gostovanja najviše pričao o aktuelnim dešavanjima u Srbiji, te je i kritički govorio o vlasti na čelu sa predsednikom Vučićem, što su provladini tabloidi ocenili kao „pljuvanje Srbije”.

14.12.2021.
  naredni članci
prethodni članci  
O nama
raskrikavanje@krik.rs
011 244 19 66
Raskrikavanje na društvenim mrežama: