raskrikavanje
PROJEKAT PORTALA KRIK
  Rizični mediji
  Istraživanja
  Vesti
  Najnovije
Pretraga po temi:
 Večernje novosti
  Analiza
Naslovne strane 2023: Šest novina, više od 1150 manipulacija

Najmanje 1.154 manipulacije prošle godine Raskrikavanje je izbrojalo na naslovnim stranama šest dnevnih novina - u Informeru, Srpskom telegrafu, Alou, Večernjim novostima, Kuriru i Politici. Uglavnom je reč o neutemeljenim, pristrasnim i manipulativnim naslovima. Ove godine smo u uzorak koji analiziramo dodali i list Politika zbog povećanog broja manipulativnih vesti na koje nailazimo u ovim novinama.

02.04.2024.
  Vest
Više od 800 hiljada evra iz budžeta prošle godine za medije koji nas dezinformišu

Više od 800.000 evra iz džepova građana Srbije prošle godine je izdvojeno iz javnih budžeta za ugovore sa firmama koje izdaju listove Informer, Srpski telegraf, Alo, Večernje novosti i Kurir, a koji su, prema našoj analizi, u tom periodu objavile gotovo 1.200 manipulacija i dezinformacija samo na naslovnim stranama. Ovaj novac je završio kod njih u manjoj meri preko konkursa za sufinansiranje medijskih projekata, a u najvećoj meri preko raznih ugovora o reklamiranju koje su sklapali sa državnim ustanovama, javnim preduzećima i lokalnim samoupravama. Jedan od najvećih oglašivača bio je RTS, koji je za reklamiranje svojih programa ovim tabloidima dao više od 123.000 evra.

31.03.2023.
  Istraživanje
Analiza 4.000 tekstova domaćih medija o ratu u Ukrajini: Dominacija proruskog narativa

Raskrikavanje je analiziralo više od 4.000 tekstova o ratu u Ukrajini koji su od početka februara do kraja jula objavljeni u Večernjim novostima, Informeru, Srpskom telegrafu, Blicu i listu Danas. Od tog broja, oko 1.600 tekstova (40 odsto) ocenjeno je kao pristrasno prema nekom od aktera - Rusiji, Ukrajini ili Zapadu. U tom uzorku dominiraju tekstovi koji su pozitivno intonirani ka Rusiji i negativno intonirani ka Zapadu.

31.10.2022.
  Analiza
Na naslovnim stranama šest tabloida blizu 1000 manipulativnih vesti

Šest dnevnih listova - Informer, Srpski telegraf, Kurir, Alo, Večernje novosti i Objektiv su u 2021. na svojim naslovnim stranicama objavili ukupno 987 lažnih, neutemeljenih i manipulativnih vesti, pokazala je analiza Raskrikavanja. Istovremeno, izdavači ovih tabloida su u prošloj godini iz budžeta dobili gotovo milion evra.

06.07.2022.
  Analiza
Milion evra iz budžeta u 2021. otišlo proizvođačima lažnih vesti

Firme koje izdaju tabloide Informer, Srpski telegraf, Kurir, Alo, Objektiv kao i Večernje novosti, tokom 2021. su dobile gotovo milion evra iz budžeta. Reč je o novcu koji se u njihove kase slio što na konkursima za proizvodnju medijskih sadržaja, što preko ugovora o oglašavanju sa različitim državnim institucijama. Istovremeno, ovi tabloidi su prema analizi Raskrikavanja tokom prošle godine na naslovnim stranama objavili gotovo 1000 lažnih ili neutemeljenih vesti.

06.07.2022.
  Vest
Vlasnik Večernjih novosti zvanično preuzeo pola vlasništva nad Politikom

Do skoro nepoznat u medijskom biznisu, a danas vlasnik dva nacionalna lista. Biznismen Boban Rajić iz Smedereva i zvanično je juče preuzeo polovinu vlasništva nad listom Politika, ali ugovorom koji je dostavljen Agenciji za privredne registre (APR) nije precizirano za koji iznos.

26.05.2022.
  Neutemeljeno
Večernje novosti u odbrani policije, posle pitanja Raskrikavanja promenili tekst

Nekoliko dana nakon što je politikološkinja Nina Stojaković objavila na Tviteru priču o nasilju koje je njena sestra trpela dok je bila u vezi sa bivšim dečkom, a policija nije stala u njenu zaštitu, u čitav slučaj su se uključile i Večernje novosti. Dok Stojaković navodi da je odlučila da priču podeli javno jer je razočarana nepostupanjem policije u ovom slučaju, Večernje novosti imaju svoje „izvore“ koji tvrde da je njena sestra zapravo bila „zadovoljna postupanjem policije“. Stojaković za Raskrikavanje ovo demantuje, a na naša pitanja Večernje novosti nisu odgovorile. Umesto toga, nakon što su dobili mejl sa pitanjima, izmenili su tekst i „ublažili“ naslov, bez ikakvog objašnjenja.

28.12.2021.
  Analiza
Na naslovnicama pet novina blizu 1.200 lažnih i neutemeljenih vesti u 2020. godini

Pet dnevnih listova - Kurir, Alo, Informer, Srpski telegraf i Večernje novosti su prošle godine samo na naslovnim stranicama objavili ukupno 1.172 lažne, neutemeljene i manipulativne vesti. Istovremeno, u ove medije i dalje se slivaju milioni dinara iz budžeta. Samo u prošloj godini, izdavači ovih dnevnih listova dobili su najmanje 29 miliona dinara od opština u Srbiji.

07.04.2021.
  Vest
Advokat blizak Siniši Malom registrovao firmu koja kupuje Večernje novosti

O biznismenu koji kupuje Večernje novosti ne zna se mnogo, ali čovek kojeg je angažovao da mu registruje kompaniju u vezi sa ovim poslom je kontroverzna ličnost sa vezama u vrhu vlasti. U pitanju je advokat Igor Isailović, blizak sadašnjem ministru finansija Siniši Malom, koji je vodio poslove njegovih ofšor firmi, ali je sarađivao i sa premijerkom Anom Brnabić, što je KRIK ranije otkrio.

29.08.2019.
prethodni članci  
O nama
raskrikavanje@krik.rs
011 244 19 66
Raskrikavanje na društvenim mrežama: