raskrikavanje
PROJEKAT PORTALA KRIK
  Rizični mediji
  Istraživanja
  Vesti
  Najnovije
Pretraga po temi:
 Srbija
  Manipulisanje činjenicama
Srbija se „pripaja“ Rusiji, odlučila ruska Duma? Ne.

Da je Moskva dala zeleno svetlo za navodno ujedinjenje Srbije i Rusije, moglo se zaključiti iz naslova objavljenih na portalu Informera i nekada kredibilnog B92. Ovi mediji su netačno naveli kako se „iz Moskve čulo „da““ za ovu ideju, koja bi, kada bi bila zvanična i realna, u najmanju ruku predstavljala razlog za zabrinutost. Bar zasad reč je o interpretaciji izjave jednog ruskog poslanika koji je govorio pod kojim uslovima bi Srbija „mogla da postane deo Rusije“, ali nije u pitanju nikakva zvanična inicijativa koju je Duma podržala. I dok je B92 za ilustraciju odabrao vozilo sa znakom „Z“ koji ruska vojska koristi u ukrajinskom ratu, Informer je odlučio da tekst ilustruje romantičnije - fotografijom ruske i srpske zastave koje se zajedno vijore na vetru.

14.12.2022.
  Dezinformacija
Holandski parlament nije izglasao da se Srbiji uvedu vize

Brojni mediji su prethodnih dana objavili da je parlament Holandije usvojio rezoluciju kojom traži da se Srbiji uvedu vize jer nije uvela sankcije Rusiji. Iako vest zvuči dramatično ali i verodostojno jer su je preneli i neki kredibilni mediji, ona ipak nije tačna. Pred Predstavničkim domom holandske skupštine se prošle nedelje jeste našao predlog o privremenom uvođenju viza Srbiji, ali je glasanje o tom predlogu odloženo, što znači da on zasad nije usvojen. Ovo su za Raskrikavanje potvrdili i iz holandskog Parlamenta. Čak i kada bi predlog bio usvojen, to i dalje ne bi značilo da Srbija automatski izlazi iz bezviznog režima, kako za Raskrikavanje objašnjava pravnik Milan Antonijević.

13.12.2022.
  Lažna vest
Montirana fotografija u službi diskreditacije LGBT populacije i Vladimira Zelenskog

U nedelji Evroprajda u Srbiji, na brojnim desničarskim, proruskim i homofobnim grupama danima se dele objave sa ciljem da se diskredituju LGBT populacija i „Zapad” koji je podržava, te da se spreči održavanje šetnje (Parade ponosa) zakazane za 17. septembar u Beogradu. Tako je na Tviteru i Vajber grupama ovih dana objavljena fotografija nekoliko učesnika Prajda u Njujorku, a jedan od njih je, navodno, Vladimir Zelenski. Za svega nekoliko minuta smo pronašli originalnu fotografiju na kojoj nije Zelenski, već druga osoba - radi se o fotomontaži u kojoj je umesto originalnog lica, „ubačeno” lice ukrajinskog predsednika.

16.09.2022.
  Manipulisanje činjenicama
Informer tvrdi da će Hrvatska tražiti od Srbije da zaboravi Jasenovac

„Srbija može u Evropsku uniju kada zaboravi Jasenovac?!” piše danas Informer u glavnoj vesti na naslovnoj strani pozivajući se na „skandaloznu analizu” Fajnenšl tajmsa. Ipak, u tom članku Srbija se spominje samo u jednom pasusu i ne piše ono što Informer tvrdi.

22.07.2022.
  Dezinformacija
Putin nije odsvirao himnu Srbije na klaviru

Snimak ruskog predsednika Vladimira Putina kako na klaviru svira himnu „Bože pravde” pojavio se danas na Tviteru. Korisnik koji je podelio ovaj video napisao je da bi ovo „činilo čast i većim i snažnijim narodima i državama, a eto ukazana je nama”. Tvit je do ovog trenutka podeljen više od 160 puta i lajkovan oko 500 puta, ali iako su mnogi ljudi u komentarima shvatili da je u pitanju montaža, objava nije obrisana. Na originalnom snimku, dakle, može se čuti da Putin ne svira himnu Srbije već kratke delove iz dve ruske kompozicije.

03.03.2022.
  Manipulisanje činjenicama
Britanci nahvalili politiku Srbije u ukrajinskoj krizi, ali samo u Srpskom telegrafu

„I to se desilo. Srbija dobila priznanje za odnos prema ukrajinskoj krizi od Velike Britanije”, objavio je Srpski telegraf tvrdeći da je Britanija „nahvalila” izbalansiranu Vučićevu politiku prema Moskvi i Kijevu. Srpski telegraf je to zaključio na osnovu autorskog teksta za dnevni list „Nova”, britanske ambasadorke u Srbiji - Šan Makleod. Osim što je prećutao gde je tekst ambasadorke objavljen, tabloid je izostavio i deo u kojem ona ističe da se nada da će Srbija osuditi invaziju Rusije na Ukrajinu. U jednostrano napisanom tekstu Srpskog telegrafa, imalo je mesta samo za citate kojima Makleod diplomatski pozdravlja to što je Srbija podržala teritorijalni integritet Ukrajine.

02.03.2022.
  Pristrasnost
Napad tabloida na Kesića zbog gostovanja na HRT-u

Prorežimski tabloidi su gotovo sinhronizovano napali Zorana Kesića, autora i voditelja humorističke emisije „24 minuta sa Zoranom Kesićem”, tvrdeći da je „pljuvao Srbiju”, tokom gostovanja u emisji „Nedeljom u dva”, na Hrvatskoj radioteleviziji (HRT). Kesić je tokom pomenutog gostovanja najviše pričao o aktuelnim dešavanjima u Srbiji, te je i kritički govorio o vlasti na čelu sa predsednikom Vučićem, što su provladini tabloidi ocenili kao „pljuvanje Srbije”.

14.12.2021.
  Vest
Ugovor o kupovini „Fajzer“ vakcina država proglasila „strogo poverljivim“

Koliko smo vakcina protiv virusa korona kupili od kompanije „Fajzer“ i po kojoj ceni za sada će ostati skriveno od javnosti, jer je ugovor između naše zemlje i te kompanije označen kao strogo poverljiv, navodi se u odgovoru koje je Ministarstvo zdravlja dostavilo Raskrikavanju. Nekadašnji Poverenik za informacije od javnog značaja, Rodoljub Šabić rekao je za Raskrikavanje da mu nije jasno zašto je ugovor tajan i da je u interesu javnosti da sazna informacije o vakcini, kao i koliko novca iz budžeta je potrošeno na njihovu nabavku.

23.12.2020.
  Analiza
U Srbiji nisu rađene obdukcije preminulih od virusa korona

„Uradili smo 17 obdukcija i rezultati su frapantni. Pluća preminulih su uništena! Ovo je teška bolest, mladi i zdravi umiru za dva dana”, preneo je portal Pink.rs izjavu kardiohirurga Miljka Ristića da je na Insitutu za patologiju u Beogradu rađena obdukcija pacijenata koji su preminuli od Covida-19. Ipak, Medicinski fakultet u Beogradu, u čijem sastavu se nalazi i pomenuti Institut za patologiju, demantovao je Ristićeve tvrdnje, navodeći da obdukcije kovid pozitivnih pacijenata nisu rađene. Ristić je kasnije za Sputnik objasnio da je izveštaj o obdukcijama čuo na onlajn predavanju Medicinskog fakulteta. Međutim, kako se iz samog predavanja koje postoji na internetu može čuti - za te pacijente nije bilo dokazano da su bili kovid pozitivni.

30.07.2020.
prethodni članci  
O nama
raskrikavanje@krik.rs
011 244 19 66
Raskrikavanje na društvenim mrežama: