raskrikavanje
PROJEKAT PORTALA KRIK
  Rizični mediji
  Istraživanja
  Vesti
  Najnovije
Pretraga po temi:
 Aleksandar Vučić
  Pristrasnost
Vučić sprečio Treći svetski rat? Propaganda.

Brojni prorežimski portali su danas preneli delove teksta izraelskog lista Jerusalim Post u kome se tvrdi da je Aleksandar Vučić uspeo da spreči, ni manje ni više, nego Treći svetski rat svojim „naporima da održi stabilnost na Balkanu“ tokom krize na Kosovu. Tabloidi su tekstove intonirali tako da se zaključi da je u pitanju stav redakcije, dajući pomenutim tvrdnjama na težini. Prećutkuju, međutim, ključnu stvar - autor teksta nije urednik niti novinar, već izraelski političar Boaz Toporovski i reč je o njegovom ličnom stavu, a ne o članku utemeljenom na faktografiji. Toporovski je inače donedavno bio predsednik Poslaničke grupe prijateljstva sa Srbijom u izraelskom parlamentu, a u svojim javnim nastupima iskazuje naklonost Srbiji i domaćim vlastima. U jednom intervjuu za Srpski telegraf iz 2021. godine govorio je o tome kako u Srbiju „moraju da dođu investicije iz Izraela" i da je već razgovarao sa potencijalnim zainteresovanim investitorima iz svoje zemlje.

12.01.2023.
  Manipulisanje činjenicama
„Istorijski govor“ Vučića u UN: Alo podmetnuo sliku sa tuđeg govora, invazija botova na Jutjub UN-a

Predsednik Srbije je 21. septembra održao govor pred Generalnom skupštinom Ujedinjenih nacija u Njujorku koji su tabloidi nazvali „istorijskim“ - Vučić je „rasturio svetsko licemerje“ i sve „skresao u lice“. Mimo očigledne verbalne pristrasnosti, Alo je u svom zanosu otišao i korak dalje. Kao ilustraciju tvrdnje da su Vučića slušali „svetski moćnici“, uz tekst su objavili fotografiju sale u kojoj se nalazi više ljudi, ali je ona zapravo nastala tokom tuđeg govora - reč je o izlaganju ukrajinskog ambasadora u UN-u, - i to na samom početku rata. Tokom Vučićevog obraćanja, sala je bila poluprazna. Istovremeno, Srpski telegraf se oduševljava brojem pregleda na Jutjubu koji Vučićev govor ima, ali, naravno, ne spominje da ti pregledi u velikoj meri dolaze od „botova“.

23.09.2022.
  Analiza
Kriza na Kosovu: Obostrano propagandno potpirivanje vatre

Čitajući izveštaje domaćih tabloida o sukobima na Kosovu poslednjih dana, može se saznati da su „naoružani Albanci pucali na goloruke Srbe“, da je Kurti imao nameru da sprovede „etničko čišćenje“ ali da je „podvio rep“ nakon što su mu Amerikanci rekli da „nema vojsku“ i da će ga „Vojska Srbije sravniti sa zemljom“. Na drugoj strani, ako čitate kosovske medije na albanskom jeziku, saznaćete da je Srbija planirala koordinisanu akciju napada na sever Kosova u dosluhu sa Rusijom, da su napadači zapravo Srbi, da će Vučić, ako napadne Kosovo, u roku od 48 sati dobiti odgovor od NATO avijacije, te da Srbija „nema ni vozače tenkova ni pilote“. I jedni i drugi za političare suprotne strane koriste niz uvreda, poput „fašisti“ i „poremećeni“.

02.08.2022.
  Manipulisanje činjenicama
Alo proglasio Vučićevu „ubedljivu” pobedu na Vračaru, iako je opozicija osvojila više glasova

„VUČIĆ UBEDLJIV NA VRAČARU. Istorijski izborni rezultati”, objavio je Alo, opisujući u nekoliko pasusa „uspehe” koje je na opštim izborima u protekloj nedelji ostvarila Srpska napredna stranka (SNS) i njen lider Aleksandar Vučić u opštini Vračar. Alo tvrdi da je Vučić kao predsednički kandidat dobio „ubedljivo najveću podršku” na Vračaru. Uprkos toj podršci, Vučić i SNS su drugoplasirani u ovoj beogradskoj opštini jer zvanični podaci pokazuju da je opozicija dobila više glasova, što je Alo izbegao da napiše.

07.04.2022.
  Dezinformacija
Prorežimski mediji o izborima: Grbović izazvao incident, Vučića hvale svetski mediji

Dan nakon izbora, u domaćim tabloidima osvanuli su pristrasni izveštaji o tome kako je tekao jučerašnji izborni dan. Tako Srpski telegraf, Kurir i Telegraf pišu da je lider Pokreta slobodnih građana Pavle Grbović juče prvi napao člana Srpske napredne stranke gađajući ga šoljom, iako postoje snimci na kojima se vidi da je tome prethodilo koškanje između njih dvojice koje je započeo upravo naprednjak. Na sajtu Objektiva pojavio se tekst o tome kako „svetski mediji bruje o pobedi Vučića“, ali se citiraju samo povoljni delovi, a ne i one rečenice u kojima ga svetski mediji nazivaju autokratom, populistom i bivšim ultranacionalistom.

04.04.2022.
  Lažna vest
Vučićev lik se NIJE ukazao na kuli u Beogradu na vodi

Više od 40.000 pregleda do ovog trenutka dobio je lažni video koji je sinoć okačio tviteraš Marko Dragoslavić. Na snimku iz vazduha vidi se novoizgrađena kula Beograd sa koje isijavaju laseri i razni svetlosni efekti, a iza njih se preko čitave zgrade nazire lik Aleksandra Vučića. Ispod videa je stotine komentara - neki se pitaju da li je video montiran, ali mnogo je više onih koji su na prvu loptu naseli i uporedili Srbiju sa Severnom Korejom. Reč je, međutim, o montaži - Vučićev lik ne postoji na originalnom snimku.

31.12.2021.
  Analiza
Vučić žrtva zavera i atentatora najmanje jednom mesečno u Informeru

Sudeći prema naslovnim stranama prorežimskog tabloida Informer tokom 2021. godine, predsednik države Aleksandar Vučić imao je najčešće dve uloge - ili se pojavljivao kao spasilac ili kao žrtva brojnih zavera. Kada je reč o ovom drugom, Vučić je ove godine svašta „preživeo“ - spremali su mu rušenje, infarkt, atentat, streljanje, a o glavi su mu radili mnogi: opozicija, Amerikanci, Belivukov klan, bivši predsednik FSS-a Slaviša Kokeza, predsednik Višeg suda Aleksandar Stepanović, reditelj Goran Marković, stranci i tajkuni… Dramatičnih najava ubistva i nasilnog rušenja na naslovnim stranama Informera ove godine je u proseku bilo najmanje jednom mesečno.

21.12.2021.
  Pristrasnost
Napad tabloida na Kesića zbog gostovanja na HRT-u

Prorežimski tabloidi su gotovo sinhronizovano napali Zorana Kesića, autora i voditelja humorističke emisije „24 minuta sa Zoranom Kesićem”, tvrdeći da je „pljuvao Srbiju”, tokom gostovanja u emisji „Nedeljom u dva”, na Hrvatskoj radioteleviziji (HRT). Kesić je tokom pomenutog gostovanja najviše pričao o aktuelnim dešavanjima u Srbiji, te je i kritički govorio o vlasti na čelu sa predsednikom Vučićem, što su provladini tabloidi ocenili kao „pljuvanje Srbije”.

14.12.2021.
  Neutemeljeno
Srpski telegraf: Stižu dolari za „lomljenje Vučića”

Srpski telegraf je u opsežnom članku, objavljenom pre dva dana „ukrstio” predstojeći sastanak između Aleksandra Vučića i Aljbina Kurtija u Briselu, sa predlogom budžeta Stejt departmenta za sledeću godinu, kojim je za zemlje Zapadnog Balkana predviđeno 106 miliona dolara. Tabloid je međutim interpretirao da će čitavih 106 miliona dolara biti uloženo isključivo za „lomljenje” predsednika Srbije. Ipak, javno objavljeni predlog budžeta predviđa ulaganje novca u podršku pridruživanja Evropskoj uniji, suzbijanju ruskog uticaja i dezinformacija, vladavinu prava i nezavisne medije, a novac je osim našoj, namenjen i drugim okolnim zemljama.

03.06.2021.
prethodni članci  
O nama
raskrikavanje@krik.rs
011 244 19 66
Raskrikavanje na društvenim mrežama: