raskrikavanje
PROJEKAT PORTALA KRIK
  Rizični mediji
  Istraživanja
  Vesti
  Najnovije
  Manipulisanje činjenicama
  Klikbejt
Izvorni članak je objavljen 18.09.2019. (Informer)
Osakaćena izjava Nemanje Nedovića preplavila tabloide
18.09.2019.    Vesna Radojević    Foto: Nemanja Nedović / Twitter - Olimpia Milano
Ekskluzivni intervju Sport kluba sa košarkašem Nemanjom Nedovićem koji nije bio pozvan da igra za našu reprezentaciju na tek završenom Sportskom prvenstvu preneo je veliki broj tabloidnih portala, između ostalih i Informer. Iako su na svom sajtu preneli intervju i praktično izmenili samo naslov - uspeli su da pogrešno interpretiraju jednu Nedovićevu izjavu tvrdeći da je rekao da nikada više neće igrati za reprezentaciju Srbije.
U prvom velikom intervjuu nakon Svetskog prvenstva, košarkaš Nemanja Nedović je između ostalog pričao i o tome kako je reagovao na to što nije dobio poziv da učestvuje na Svetskom prvenstvu u košarci.

„Stvarno sam očekivao da ću biti na tom spisku od 18 igrača. Taj dan je stvarno bio šok za mene, baš sam se bio malo pogubio i prva reakcija je bila vruće glave: Nikada više neću da igram za reprezentaciju, to je to, završavam. E, onda se glava malo ohladila, razmislio sam i shvatio sam da to ne treba lično da shvatam – splet okolnosti doveo je do toga i bukvalno sam se za dan prešaltao i posvetio sam se tome da ovu sezonu dočekam spreman i da rešim zdravstvena pitanja koja su me mučila prethodne sezone. Početni bes je trajao jedan dan, već sutradan sam gledao iz potpuno druge perspektive i bilo je mnogo lakše“, rekao je košarkaš novinaru Saši Ozmu u intervjuu za Sport klub.

Ovu izjavu Informer je izdvojio i iskoristio za manipulativan naslov: „NIKADA VIŠE ZA SRBIJU, ZAVRŠIO SAM! Nedović PROGOVORIO o svemu, Đorđeviću, "orlovima", čistom obrazu“. Drugi deo naslova Informer je kasnije promenio u „Nedović PROGOVORIO o svemu, otkrio šta je prvo pomislio kad ga Sale nije zvao u tim“.

Novinar Sport kluba i autor intervjua Saša Ozmo reagovao je na tviteru tvrdeći da je ovakav naslov sramotan. „SRAMOTNO i BEDNO! Ovo u naslovu je jednostavno LAŽ, nije čak ni izvlačenje iz konteksta. I apsolutno nemamo nikakav mehanizam da to sprečim/sprečimo“, napisao je Ozmo.



Ozmo za Raskrikavanje kaže da ovakav način izveštavanja ide dalje od klikbejta koji podrazumeva da se možda izostavi deo (tačne) informacije kako bi se čitalac privukao.

„Ovo ide dalje od toga jer je naslov izmišljotina i vara čitaoca - iz njega se zaključuje da je Nedović rekao da nikad više neće igrati za reprezentaciju, a on u svojoj izjavi zapravo opisuje kako je bio vruće glave kad je tek primio vest da nije na spisku i kako se “ohladio” već narednog dana“, kaže Ozmo. „Nepošteno pre svega prema njemu, onda prema čitaocima, a zatim i prema profesiji“.

Košarkaš Sakramento Kingsa Bogdan Bogdanović takođe je komentarisao na tviteru Informerovu interpretaciju teksta napisavši: „i posle se pitaju neki novinari zasto ne dajemo izjave“.

Slične manipulativne naslove objavio je i Kurir, Beogradski portal, Srpski telegraf, portal Espreso.

Ceo intervju Nemanje Nedovića za Sport klub možete pročitati ovde.

Informer za pola godine objavio 150 lažnih vesti


Na naslovnim stranicama Kurira, Informera, Srpskog Telegrafa i lista Alo za prvih šest meseci ove godine objavljeno je najmanje 419 lažnih, neutemeljenih ili vesti čije navode nije moguće proveriti, pokazala je analiza koju je Raskrikavanje nedavno objavilo.

Izdavač Informera je firma Insajder doo čiji je jedini vlasnik Dragan J. Vučićević koji ne krije svoju političku podršku Aleksandru Vučiću. Firme u vlasništvu Dragana Vučićevića koje stoje iza tabloida Informer, dobile su više od 32 miliona dinara na konkrusima za projektno sufinansiranje širom Srbije.

Ažurirano 12. maja 2023. godine. Kurir je 24. marta 2023. godine obavestio redakciju Raskrikavanja o tome da je naslov vesti objavljene 2019. ispravljen. Umesto naslova „NIKAD VIŠE NEĆU DA IGRAM ZA REPREZENTACIJU... TO JE TO, ZAVRŠAVAM! (...)“, sada piše „Ne, Nedović nije rekao da nikada neće igrati za Srbiju“. Kako su naveli u tekstu, naslov su izmenili „da ne bi dovodio u zabludu“, budući da se radilo o delu Nedovićeve izjave „kojom je košarkaš opisao svoju prvu reakciju, a ne svoj trenutni stav“.

Sa istim obaveštenjem se sredinom marta 2023. javio i portal Espreso čiji je prvobitni naslov glasio: „REKAO SAM DA NEĆU VIŠE NIKAD DA IGRAM ZA REPREZENTACIJU: Nedović konačno otvorio dušu o Đorđeviću i Mundobasketu“, a sada piše „Nedović nikada nije objavio da neće igrati za reprezentaciju Srbije“.
  Manipulisanje činjenicama
„The Economist“ ne preporučuje incest
Britanski magazin „The Economist“ preporučuje incest, tvrdi sajt Nulta tačka u senzacionalisti...
  Lažna vest
Mejl dr Faučiju kao „dokaz” da je Kovid-19 biološko oružje
U Viber grupama u Srbiji opet su podgrejane teorije zavera o Kovidu-19 kao biološkom oružju. Ovog ...
  Lažna vest
Ministarstvo zdravlja Kanade za Raskrikavanje: Osoba pod stresom ne može na eutanaziju
Eutanazija, odnosno medicinska pomoć pri umiranju (MAID) uvedena je u kanadski sistem 2016. godine,...
Mediji koji su takođe objavili ovu vest:
 Srpski telegraf
 Kurir
 Espreso
Svetsko prvenstvo u košarci
Nemanja Nedović
Saša Ozmo
Sport klub
Bogdan Bogdanović
O nama
raskrikavanje@krik.rs
011/420-43-04
Raskrikavanje na društvenim mrežama: