raskrikavanje
PROJEKAT PORTALA KRIK
  Rizični mediji
  Istraživanja
  Vesti
  Najnovije
Pretraga po temi:
 tabloidi
  Pristrasnost
Vučić sprečio Treći svetski rat? Propaganda.

Brojni prorežimski portali su danas preneli delove teksta izraelskog lista Jerusalim Post u kome se tvrdi da je Aleksandar Vučić uspeo da spreči, ni manje ni više, nego Treći svetski rat svojim „naporima da održi stabilnost na Balkanu“ tokom krize na Kosovu. Tabloidi su tekstove intonirali tako da se zaključi da je u pitanju stav redakcije, dajući pomenutim tvrdnjama na težini. Prećutkuju, međutim, ključnu stvar - autor teksta nije urednik niti novinar, već izraelski političar Boaz Toporovski i reč je o njegovom ličnom stavu, a ne o članku utemeljenom na faktografiji. Toporovski je inače donedavno bio predsednik Poslaničke grupe prijateljstva sa Srbijom u izraelskom parlamentu, a u svojim javnim nastupima iskazuje naklonost Srbiji i domaćim vlastima. U jednom intervjuu za Srpski telegraf iz 2021. godine govorio je o tome kako u Srbiju „moraju da dođu investicije iz Izraela" i da je već razgovarao sa potencijalnim zainteresovanim investitorima iz svoje zemlje.

12.01.2023.
  Analiza
Na naslovnim stranama šest tabloida blizu 1000 manipulativnih vesti

Šest dnevnih listova - Informer, Srpski telegraf, Kurir, Alo, Večernje novosti i Objektiv su u 2021. na svojim naslovnim stranicama objavili ukupno 987 lažnih, neutemeljenih i manipulativnih vesti, pokazala je analiza Raskrikavanja. Istovremeno, izdavači ovih tabloida su u prošloj godini iz budžeta dobili gotovo milion evra.

06.07.2022.
  Pristrasnost
Tabloidi napali Ivana Ivanovića zbog poređenja stanja u Srbiji i bivšoj Jugoslaviji

Ivan Ivanović, dugogodišnji autor i voditelj emisije „Veče sa Ivanom Ivanovićem” bio je gost podkasta „Inkubator” iz Hrvatske gde je između ostalog kritički govorio o vlasti u Srbiji, aktuelnom predsedniku Aleksandru Vučiću i kontroli medija. Nekoliko prorežimskih tabloida je iskoristilo Ivanovićevo gostovanje, napadajući ga da je „otišao u Hrvatsku da pljuje Srbiju” i nazivajući ga „klovnom”, „jadnikom”, „potrčkom”.

18.02.2022.
  Neutemeljeno
Nostradamus za 2022: Rast bitkoina, inflacija i veštačka inteligencija

Kraj svake godine je vreme kada tabloidi tradicionalno pišu o tome šta su nam za narednu godinu predvideli astrolozi, bugarska proročica baba Vanga ili Nostradamus. Ovih dana pojedini portali tvrde kako je ovaj francuski mistik iz 16. veka za 2022. godinu predvideo da će inflacija izmaći kontroli, dolar pasti, da će ljudi ulagati u bitkoin, a roboti preuzeti svet. Ove tvrdnje „pokupili“ su iz svetskih tabloida u kojima se kao dokaz citiraju pojedini delovi iz Nostradamusovih proročanstava, ali su oni toliko „magloviti“ i neodređeni da bi se iz njih izvukli bilo kakvi zaključci.

30.12.2021.
  Vest
Tabloidi uništavali inspektora Jovića, sada ga posthumno hvale

Provladini tabloidi koji danas pišu najlepše o preminulom inspektoru Dejanu Joviću koji je 2017. godine učestvovao u hapšenju Veljka Belivuka, pre nekoliko godina vodili su hajke protiv ovog policajca optužujući ga da je povezan sa kriminalcima. Suvlasnik i urednik jednog od ovih tabloida otkriva da su tako pisali jer su im informacije stizale od državne sekretarke MUP-a. „Izveštavali smo u prvom slučaju negativno, jer je takva zvanična informacija, kao što znate, došla iz policije. Informacije je lično Dijana Hrkalović dala našem mediju, pretpostavljam i drugim”, kaže urednik Srpskog telegrafa Milan Lađević za KRIK. „Ovom prilikom spreman sam da uputim izvinjenje i čitaocima i porodici inspektora Jovića.”

28.07.2021.
  Analiza
Na naslovnicama pet novina blizu 1.200 lažnih i neutemeljenih vesti u 2020. godini

Pet dnevnih listova - Kurir, Alo, Informer, Srpski telegraf i Večernje novosti su prošle godine samo na naslovnim stranicama objavili ukupno 1.172 lažne, neutemeljene i manipulativne vesti. Istovremeno, u ove medije i dalje se slivaju milioni dinara iz budžeta. Samo u prošloj godini, izdavači ovih dnevnih listova dobili su najmanje 29 miliona dinara od opština u Srbiji.

07.04.2021.
  Manipulisanje činjenicama
Vučić u očima Srpskog telegrafa: Živi u garsonjeri dok mu kritičari „lome kičmu“

„Opšti juriš na predsednika Srbije - KRIVAC SVIMA ZA SVE!” - poruka je koja se u četvrtak pojavila na naslovnoj strani Srpskog telegrafa, dok na prvim stranama, ovaj prorežimski tabloid navodi 12 oblasti u kojima „šta god Vučić uradio ili ne uradio, rekao ili prećutao, nemoguće je da ne dobije packe od dežurnih kritičara”. Međutim, pored preuveličanog predstavljanja Vučića kao „mete” svih kritičara - od vakcine za Covid-19, preko sportskih rezultata, do džempera koji nosi, Srpski telegraf je u tekstu izneo i nekoliko netačnih tvrdnji koje je Raskrikavanje analiziralo.

17.08.2020.
  Analiza
Više od pola miliona evra za tabloide koji šire lažne vesti

Četiri tabloida na čijim je naslovnim stranicama Raskrikavanje u prošloj godini ulovilo nešto manje od 950 lažnih vesti, u istoj godini su preko brojnih državnih tendera dobila više od 600 hiljada evra. Ovo je još jedan način državnog finansiranja ovih medija, pored novca koje dobijaju na konkursima lokalnih samouprava.

13.02.2020.
  Analiza
Najmanje 945 lažnih vesti na naslovnicama četiri tabloida u 2019.

Četiri najtiražnija tabloida, Informer, Srpski telegraf, Alo i Kurir - tokom 2019. godine objavili su najmanje 945 lažnih ili neutemeljenih tvrdnji samo na naslovnim stranama, pokazuje analiza Raskrikavanja. Prednjači Informer sa 317 „uhvaćenih” laži, sledi Alo (259), Srpski telegraf (227) i Kurir (142).

24.01.2020.
prethodni članci  
O nama
raskrikavanje@krik.rs
011 244 19 66
Raskrikavanje na društvenim mrežama: