raskrikavanje
PROJEKAT PORTALA KRIK
  Rizični mediji
  Istraživanja
  Vesti
  Najnovije
  Raskrinkano
  Manipulisanje činjenicama
Sud dokazao da doktorat Siniše Malog nije plagijat? Laž

Dan nakon što se saznalo da je Upravni sud poništio rešenje Univerziteta u Beogradu kojom je doktorat Siniše Malog proglašen plagijatom, tabloid Alo je jedva dočekao da objavi kako je „pravda pobedila“. U naslovu tvrde da je sud utvrdio da doktorat nije plagiran, ali to nije tačno. Presudom je utvrđeno da je Univerzitet pri odlučivanju o njegovom doktoratu prekršio određene procedure propisane pravilnicima, i vratio slučaj na ponovno odlučivanje. Reč je dakle o proceduralnim razlozima, pri čemu se sud nije upuštao u ocenu da li je njegov rad plagijat ili nije.

24.06.2021.
  Dezinformacija
Britiš ervejz demantuje da su smrti njihova četiri pilota povezane

U javnosti se nedavno pojavio audio zapis, u kojem anonimni čovek tvrdi da je nekoliko pilota kompanije Britiš ervejz preminulo nekoliko dana nakon primljene kovid vakcine, te da ova avio kompanija vodi „pregovore o krzi” sa britanskom vladom zbog smrtnih slučajeva. Ove tvrdnje su se proširile društvenim mrežama, a protivnici vakcinacije su ih iskoristili da ponovo pokrenu pitanje bezbednosti vakcine protiv kovida. Britiš ervejz je u međuvremenu demantovala spekulacije sa društvenih mreža, a o njima su prethodnih dana pisali i strani portali za proveru činjenica.

23.06.2021.
  Lažna vest
Crna Gora nije proglasila Srbe genocidnim narodom

Otkako su 17. juna crnogorski poslanici usvojili Rezoluciju o genocidu u Srebrenici, tabloidi u Srbiji se ne smiruju. Ovaj potez nazivaju brukom i najcrnjim udarom na Srbiju, a najdalje idu oni koji tvrde da su Crnogorci pomenutom rezolucijom proglasili Srbe genocidnim narodom. Sličnog stava je i sam predsednik Aleksandar Vučić koji je rekao da se ovim stavlja kolektivni žig svakom pripadniku srpskog naroda. Namerno ili slučajno, svi previđaju da usvojena rezolucija eksplicitno navodi da nijedan narod ne može biti označen kao genocidan, već da je odgovornost isključivo individualna.

22.06.2021.
  Pristrasnost
Sudija Nijambe nije tražila oslobađanje Mladića već ponovno suđenje

Nedelju dana nakon što je sud u Hagu potvrdio doživotnu kaznu zatvora Ratku Mladiću između ostalog i za genocid u Srebrenici, deo domaćih medija ne posustaje u tvrdnjama da Mladić nije kriv i da genocida nije bilo. U „pomoć“ su pozvali izraelskog istoričara koji to tvrdi, kao i tajne dokumente britanske vojske. Portal Srbijadanas.com objavio je tekst o izdvojenom mišljenju sudije Priske Matimba Nijambe, članice petočlanog sudskog veća koja se nije slagala sa većinom tačaka presude, tvrdeći da je Miamba htela da oslobodi Mladića. Ona se, međutim, nije založila za oslobađanje već za ponovno suđenje - u svom zaključku navela da su mnoge optužbe nedokazane i procedure prekršene te da treba sprovesti još jedno suđenje pred drugim većem po gotovo svim tačkama optužnice.

16.06.2021.
  Dezinformacija
Ne postoje dokazi da su vakcine protiv kovida toksične

Teorije zavere o vakcinaciji ne prestaju, a poslednju u nizu je, pre dva dana, objavio antivakserski portal Srbin.info, pozivajući se na tvrdnje imunologa Bajrama Brajdla - da je spajk protein iz vakcine protiv kovida - toksičan, da se akumulira u drugim organima u telu i izaziva štetna dejstva. Dramatične tvrdnje kanadskog imunologa međutim nemaju uporište i zasnivaju se na pogrešnoj interpretaciji naučnih studija.

10.06.2021.
  Dezinformacija
Šaljivi tvit o incidentu Čedomira Jovanovića, Informer proglasio za izjavu „očevica”

Informer je za „očevica” u istrazi incidenta koji je Čedomir Jovanović imao pre nekoliko večeri na Novom Beogradu proglasio - tvit! Na današnjoj naslovnoj strani, ovaj tabloid između ostalog tvrdi da je Jovanović pobesneo kada mu je neko dobacio da „restoran brze hrane „Pončo” ima više lokala, nego on birača.” Ova „izjava” ipak nije ništa više do očigledna šala jednog tviteraša.

04.06.2021.
  Neutemeljeno
Srpski telegraf: Stižu dolari za „lomljenje Vučića”

Srpski telegraf je u opsežnom članku, objavljenom pre dva dana „ukrstio” predstojeći sastanak između Aleksandra Vučića i Aljbina Kurtija u Briselu, sa predlogom budžeta Stejt departmenta za sledeću godinu, kojim je za zemlje Zapadnog Balkana predviđeno 106 miliona dolara. Tabloid je međutim interpretirao da će čitavih 106 miliona dolara biti uloženo isključivo za „lomljenje” predsednika Srbije. Ipak, javno objavljeni predlog budžeta predviđa ulaganje novca u podršku pridruživanja Evropskoj uniji, suzbijanju ruskog uticaja i dezinformacija, vladavinu prava i nezavisne medije, a novac je osim našoj, namenjen i drugim okolnim zemljama.

03.06.2021.
  Klikbejt
Ne, Zemlji ne preti asteroid „Bog haosa“ koji će nas istrebiti

Portal Srbijadanas.com objavio je klikbejt naslov o asteroidu nazvanom „Bog haosa“ koji leti ka Zemlji, spreman da nas istrebi i da odbrane nema. To nije tačno - ovaj asteroid jeste prošao pored planete početkom marta, ali naučnici ne očekuju da će predstavljati bilo kakvu pretnju po Zemlju makar u narednih 100 godina.

02.06.2021.
  Dezinformacija
Istraživanje ne pokazuje da je 80 odsto dece preležalo koronu u Srbiji

„Šok - otkriće stručnjaka. Čak 80% dece preležalo koronu u Srbiji”, objavio je Srpski telegraf na današnjoj naslovnoj strani, čime se implicira da je 80 odsto od ukupnog broja dece u našoj zemlji, već imalo virus koronu. Srpski telegraf je međutim na naslovnoj strani pogrešno interpretirao izjavu doktorke Marije Gnjatovič sa Instituta za primenu nuklearne energije. Naime, nije reč o celokupnoj populaciji dece u Srbiji, već o deci iz 70 porodica čiji članovi su bili kovid pozitivni.

01.06.2021.
  naredni članci
prethodni članci  
O nama
raskrikavanje@krik.rs
011 244 19 66
Raskrikavanje na društvenim mrežama: