raskrikavanje
PROJEKAT PORTALA KRIK
  Rizični mediji
  Istraživanja
  Vesti
  Najnovije
  Neutemeljeno
Izvorni članak je objavljen 21.11.2023. (24 Sedam)
Slučaj snimka na portalu 24sedam: Teške optužbe, nula dokaza
21.11.2023.    Marija Vučić    Foto: 24sedam.rs/ Screenshot
Prorežimski portal 24 Sedam objavio je snimak koji navodno pokazuje kako „Đilas i Šolak plaćaju glumce Ammara Mešića i Stevana Pialea da napadaju državu“ i to sa 20.000 evra u kešu. Međutim, nikakvih dokaza nema da snimak prikazuje to što redakcija tvrdi: na snimku se vidi čovek koji vadi novac i daje ga drugom dok treći snima, ali nijednom od njih se ne vide glave, a ni po glasovima koji se čuju ne može se zaključiti da je bilo ko od prozvane četvorice - Đilas, Šolak, Mešić ili Piale - akter videa. Dok Mešić, glavna meta njihovog teksta, za Raskrikavanje kaže da nema nikakve veze sa snimkom, urednica portala 24 Sedam Dragana Milovanović nije odgovorila na pitanja Raskrikavanja - šta su im dokazi za ove optužbe? Portal, čiji je osnivač član GO SNS i predsednik KK Partizan Ostoja Mijailović, uprkos neprofesionalnom izveštavanju, za tri godine postojanja dobio je najmanje 27 miliona dinara na lokalnim konkursima i još 3,6 miliona dinara na jednom spornom tenderu PIO fonda.
Otkako je, nakon tragedije u Osnovnoj školi „Vladislav Ribnikar“, glumac Ammar Mešić na Instagramu napisao da jedinim krivcem za sve što se Srbiji desilo smatra Vučića i njegovu vladu, na zub su ga uzeli i prorežimski tabloidi.

Prošle nedelje je na portalu 24 Sedam objavljen tekst u kome se tvrdi da Mešić i njegov kolega glumac Stevan Piale uzimaju novac na ruke od Đilasa i Šolaka da bi napadali državu.

Dokaz za ove optužbe im je snimak koji, međutim, ništa ne dokazuje. Na njemu se vide dvojica muškaraca kako razmenjuju novac, dok treći snima, ali ne vide im se lica.

Tekst je, pritom, poprilično neodređen: napisan je tako da je nejasno koga konkretno od dvojice glumaca - Mešića ili Pialea - optužuju da se nalazi na snimku.

„Da stvar bude gora, ogroman novac koji ovi glumci dobijaju se ne isplaćuje na žiro-račune, nego direktno "na ruke" o čemu svedoči i snimak koji 24sedam ekskluzivno objavljuje, a na kojem se vidi isplata čak 20.000 evra u kešu!“, piše ovaj portal.

Budući da je Ammar Mešić glavna „meta“ kojoj je posvećen ceo tekst, čitalac na kraju teksta može steći samo jedan utisak - da je upravo on na snimku.

Ovaj glumac za Raskrikavanje, međutim, kaže da nema veze s pomenutim videom. Ipak, zna ko su akteri snimka.

„Ne bih da uvlačim te ljude jer oni nisu krivi za ovo. To je neka njihova interna fora, stara godinu dana, samo što je neko došao do snimka i sad ga podelio kao da sam ja na njemu“, kaže Mešić.
   Čovek za koga 24 Sedam implicira da je Ammar Mešić

Nije poznato gde je video nastao ni ko su ljudi na snimku, ali se može pouzdano tvrditi da nijedan od tri muška glasa koji se čuju na snimku ne pripada ovom glumcu. Čovek za koga sugerišu da je Mešić na samom kraju videa progovara kroz osmeh: „Šta ja radim, brate“, ali je glas „optuženog“ glumca, kako se može čuti na brojnim snimcima na internetu, nešto dublji.

Takođe, u jednom trenutku se na snimku vidi vrh nosa i brada osobe koja prima novac, ali ni taj deo lica ne liči na Mešićev.

Na osnovu čega tvrde da snimak prikazuje isplate novca u kešu glumcima, i kako su tačno u sve navodno umešani Đilas i Šolak, nismo uspeli da saznamo u redakciji ovog portala.

Najpre nam je rečeno da će nas urednica Dragana Milovanović nazvati, što se nije dogodilo, a onda je i broj mobilnog telefona koji se nalazi na sajtu bio ugašen. Nisu odgovorili ni na pitanja koja smo im potom poslali mejlom.

Ammar Mešić je najavio da će tužiti sve medije koji su preneli ove tvrdnje.

Mijailović osnivač, vlasnik sakriven iza švajcarske firme

Portal 24 Sedam osnovan je sredinom 2020. godine, a u registar medija Agencije za privredne registre upisan u februaru iduće godine. Izdavač ovog portala je od početka firma Digital Media Network, osnovana aprila 2020. godine, nekoliko meseci pre pokretanja portala.

Vlasnica firme je u početku bila Margareta Stanić, sadašnja direktorka, a vlasništvo je u septembru 2021. prebačeno na švajcarsku firmu Europe Development Business Group AG.

Iako nije poznato ko je tačno vlasnik u ovom trenutku, osnivač portala je Ostoja Mijailović, kako se navodi na samom portalu 24 Sedam. Reč je o čačanskom biznismenu, predsedniku KK Partizan i, kako je sam izjavio 2021. godine, članu Glavnog odbora Srpske napredne stranke.

Redakcija ovog sajta je u godini osnivanja poručila da će raditi ozbiljno i bez tabloidizacije. U novogodišnjem tekstu poslednjeg dana 2020. godine urednica Dragana Milovanović, koja je pre toga bila dugogodišnja urednica portala Večernjih novosti, napisala je da veruje da je „narodu preko glave tabloida, jednoumlja i rijalitija“.

„Želja nam je da čitaocima ponudimo nešto drugačiji sadržaj. Normalniji. Da ne dovodimo čitaoce u zabludu lažnim naslovima, da ih informišemo o svemu, ali na pristojan i čoveku dostojan način“, napisala je ona.

Da se drže Kodeksa novinara Srbije, tvrde i u delu „O nama“ na svom sajtu. Tu piše da su posvećeni „ispitivanju tačnih činjenica, ignorisanju poluinformacija i potpunom bojkotu dezinformacija“.

„Tačnost činjenica, ignorisanje poluinformacija i potpuni bojkot dezinformacija“ - ovu rečeničnu konstrukciju iz „O nama“ od reči do reči prepisao je PIO fond 2021. godine kada je raspisivao javnu nabavku za oglašavanje vrednu 3,6 miliona dinara. Ispostaviće se, kako je pisao i BIRN, da je nabavka toliko usko definisana da je na nju mogao da odgovori upravo samo portal Ostoje Mijailovića, što je otvorilo sumnju da je tender „štelovan“ odnosno da je Zakon o javnim nabavkama prekršen.

Portal ovog funkcionera dobro prolazi i na lokalnim konkursima za projektno sufinansiranje.

Otvoreni podaci sa sajta Vlade Srbije pokazuju da 24 Sedam učestvuje na konkursima u nizu opština i gradova praktično od kada je registrovan u APR-u. Za tri godine zvaničnog postojanja, od 2021. do sada, dobili su najmanje 27,1 milion dinara na lokalnim konkursima, najviše u Rumi (6,7 miliona), Zrenjaninu, Novom Sadu, Staroj Pazovi.

Inače, nije prvi put da prorežimski mediji svoje optužbe na račun pojedinih kritičara vlasti, novinara ili opozicionara, „potkrepljuju“ sumnjivim ili lažnim snimcima i fotografijama. Raskrikavanje je zabeležilo slučaj iz 2018. kada su prorežimski portali objavili snimak na kome se vidi kako opozicioni aktivisti razgovaraju sa predstavnicima američke ambasade u lobiju hotela Hilton u Beogradu. Mediji su tvrdili da su u tom razgovoru diskutovali kako da naprave haos u zemlji, kao i da snimak to navodno dokazuje. Međutim, na snimku se nije ni čulo o čemu se pričalo, jer je snimano izdaleka, a kako nam je rekao urednik anonimnog portala koji je taj video prvi objavio, radilo se o njegovom „logičkom zaključivanju“.

Ostalo je upamćeno i kada je Srpski telegraf, nakon što je KRIK 2019. godine objavio istraživanje o koruptivnim vezama brata Siniše Malog, sličnom metodom pokrenuo kampanju protiv ove redakcije. Objavili su snimak nepoznatog čoveka za koga su onda lažno tvrdili da je novinar KRIK-a koji uhodi suprugu i dete Predraga Malog. U momentu kad su to objavili, kako je priznao na kraju i sam urednik Milan Lađević, ni sami nisu bili sigurni ko je zaista osoba na snimku.
  Manipulisanje činjenicama
Fotografija stara četiri i po godine u Alo-u i Novostima: „Opozicija bleji u kafani“
„Dok se Aleksandar Vučić bori za interese Srbije u Parizu, u jednoj lokalnoj birtiji okupila se ...
  Neutemeljeno
Rušenje i paljenje VS smena vlasti: Tri manipulacije na jednoj naslovnoj
Praktično ne prođe dan, a da naslovna strana Informera ne bude iskorišćena za razračunavanje sa...
  Manipulisanje činjenicama
Prorežimski mediji „otkrili” da proteste organizuje opozicija
Posle više od mesec dana i šest održanih protesta „Protiv nasilja”, prorežimski mediji juč...
Ammar Mešić
Stevan Piale
Opozicija
Izbori 2023
O nama
raskrikavanje@krik.rs
011/420-43-04
Raskrikavanje na društvenim mrežama: