Vest
Reakcije urednika Srpskog telegrafa na vest o skrivenom reklamiranju
21.12.2017. Vesna Radojević Foto: Raskrikavanje
Na pisanje Raskrikavanja o učestalom skrivenom reklamiranju farmaceutske kuće „Avala pharm“ u Srpskom telegrafu, na tviteru je reagovao urednik i suvlasnik tog lista Milan Lađević.
„Vrhunac istraživačkog novinarstva. "Pronašli" oglas koji je obeležen da je oglas. Bravo! Eto još jedne medjunarodne nagrade za Krik“, napisao je Lađević.
Podsećamo da smo u tekstu „Skriveni oglasi „Avala pharma“ u Srpskom telegrafu“ napisali da se ta farmaceutska kuća oglašava u Srpskom telegrafu, ali da tekst nije označen rečima „promo“, „PR tekst“, ”oglas“ i slično. Pored teksta se nalazi jedva vidljiv broj u gornjem desnom uglu, koji čitaocima ne kaže jasno da je u pitanju reklama.
Podsećamo takođe i na odgovor „Avala pharma“ u kome se kaže da se oni ne oglašavaju u Srpskom telegrafu, kao i da ne ulaze u to kako se i gde oglašavaju njihovi poddistributeri. Na naše podsećanje da se u tim tekstovima isključivo referira na brojeve telefona i veb sajt „Avala pharma“, nismo dobili odgovor.
Primer oglašavanja ove kompanije u Srpskom telegrafu nije jedini. Naime, u današnjem broju (21. decembar) postoje tekstovi poput „Kupite gorivo i budite humani“ koji govori o humanitarnoj akciji na „NIS Petrol“ i „Gazprom“ benzinskim stanicama, koji takođe nije obeležen po pravilima profesije, već potpisan inicijalima S.T.
U broju objavljenom 12. decembra postoji čak šest tekstova na samo tri strane koje možemo označiti kao skriveno reklamiranje.
Srpski telegraf, 12. decembar 2017. / Foto: Raskrikavanje
Najveći tekst bio je o „LOTO“ igrama na sreću Državne lutrije Srbije. To državno preduzeće je u odgovoru za Raskrikavanje negiralo da je taj konkretan tekst plaćen, ali da imaju saradnju sa ovim novinama.
„U pitanju je jedan od mnogobrojnih članaka u dnevnim novinama koji se bave fenomenom „LOTO sedmice“. Ovakvi članci se pojavljuju i u novinama sa kojima nemamo ugovorne odnose (Kurir, Alo, Politika...) i obrađuju temu koja je očigledno zanimljiva i privlači pažnju publike. Što se ugovornog odnosa sa Srpskim telegrafom tiče, mi imamo jasno definisane termine i oblik oglašavanja“, navodi se u pisanom odgovoru Državne lutrije Srbije.
Prema podacima Uprave za javne nabavke ”Medijska mreža” (izdavač Srpskog telegrafa) dobila je tokom prošle i ove godine nekoliko javnih tendera, između ostalih i kod Državne lutrije Srbije. Za dve godine je Državna lutrija ovim novinama isplatila skoro 6 miliona dinara (oko 49 hiljada evra).
Poslednji ugovor o oglašavanju je sklopljen u oktobru ove godine za više od 1,1 miliona, a u januaru ove godine za iznos nešto veći od 1,8 miliona dinara.
Tokom 2016. godine Srpski telegraf je na svakih nekoliko meseci zaključivao ugovore o oglašavanju sa Državnom lutrijom Srbije. Tako je u samo jednoj godini Srpski telegraf inkasirao skoro 3 miliona dinara.
U novembru prošle godine oko pola miliona dinara, mesec dana ranije 1,2 miliona, a u julu 2016. godine nešto više od 940 hiljada dinara.
Na pitanja koja smo ovim povodom poslali Srpskom telegrafu, nismo dobili odgovore.
Samo u današnjem pregledu osam dnevnih listova redakcija Raskrikavanja naišla je na nekoliko slučajeva koji mogu biti skrivena reklama. Dnevni list Danas piše o pozitivnim prihodima od prodaje u kompaniji „Biohemija“, obaveštavaju čitaoce da „VIP podržava osobe sa autizmom“, kao i da kompanija „Unicredit lizing“ ima novu predsednicu Izvršnog odbora.