Neutemeljene tvrdnje Blic-a o nestanku slike
24.10.2017. Vesna Radojević Foto: N1
Bez obzira na odgovor dobijen od Ministarstva kulture da se delo Petra Lubarde “Industrijalizacija” nalazi u Domu sindikata, novinari „Blica“ su na naslovnoj strani napisali da je slika nestala. Bez sumnje, priča o potencijalnom nestanku tako vrednog kulturnog dobra je priča od izuzetnog javnog interesa. Tim pre, novinari moraju doći do više izvora koji priču potvrđuju.
NESTALA LUBARDINA SLIKA OD MILION EVRA Čuvenom platnu "Industrijalizacija" gubi se svaki trag 1
1
Novinari Blica su u delu naslova o vrednosti Lubardinog dela kategorično ustvrdili da “Industrijalizacija” vredi million evra, ali se u daljem tekstu ta informacija pretvara u “više od pola miliona evra” što otvara sumnju u tačnost informacije.
Međutim, čuvenom Lubardinom umetničkom delu, vrednom više od pola miliona evra, koje je stajalo na ulazu u najveću salu u dvorani, tu se gubi svaki trag. 2
2
Samo na osnovu tvrdnje anonimnog izvora, novinari predstavljaju kao činjenicu informaciju da je Lubardino delo nestalo iako u daljem tekstu postoji zvanična izjava Ministarstva kulture o tome gde se slika nalazi.
Nakon provere nadležnih, posle nekoliko meseci je utvrđeno da su orgulje na restauraciji, ali šta je sa slikom, niko ne zna. 3
3
U tekstu se po prvi put uvode i novi izvori koji podupiru tvrdnje anonimnog izvora o nestanku “Industrijalizacije”, međutim autor teksta ne govori čitaocima ko su nadležni niti nude nove informacije o državnoj potrazi za slikom.
Međutim, kako smo nezvanično saznali, slika već mesecima nije u Domu sindikata i ne postoje ni tehničke mogućnosti da se ona čuva tamo jer je zbog rekonstrukcije u zgradi sve srušeno, pa i scenska kula. 4
4
Bez obzira na odgovor dobijen od Ministarstva kulture da se delo Petra Lubarde “Industrijalizacija” nalazi u Domu sindikata, novinari Blica ne odustaju od kategoričnih tvrdnji da je slika nestala.
Ukoliko postoji sumnja da je neka umetnina nestala, a da državna institucija zadužena za njeno čuvanje da informaciju o tačnom mestu gde se ona nalazi, prirodno je da novinari pre objavljivanja teksta provere tvrdnje ministarstva, tj. odu na lice mesta.
Nakon objavljivanja teksta to je sa drugim novinarima učinio ministar kulture i informisanja Vladan Vukosavljević, tako što ih je odveo u Dom sindikata i pokazao umetninu. Sledećeg dana na svojoj naslovnoj strani Blic piše da je ministarstvo ekspresno pronašlo sliku tvrdeći, opet bez valjanih argumenata, da je sliku neko hteo da ukrade.
Bez sumnje, priča o potencijalnom nestanku tako vrednog kulturnog dobra je priča od izuzetnog javnog interesa. Tim pre, novinari moraju doći do više izvora koji priču potvrđuju.
Kako saznajemo, i predsednica Skupštine Maja Gojković je upoznata sa situacijom i takođe pokušava da nađe odgovor na pitanje gde je vredna umetnina. 5
5
Još jedna od neutemeljenih tvrdi koji treba da posluže kao dokaz u verodostojnost priče. Naime, opet anonimni izvor kaže i da je Maja Gojković, predsednica Narodne skupštine, upoznata sa situacijom o nestanku slike. Kakva je veza Maje Gojković u ovoj priči nije dalje objašnjeno, a nema ni njene potvrde.
U svakom slučaju, šta god istraga da pokaže, reč je o velikom skandalu i sramoti koja pokazuje kako se nadležni odnose prema nekim od najvažnijih dela srpskog slikarstva. 6
6
Nejasno o kakvoj je istrazi reč, pre svega jer nijednom informacijom u tekstu nije potvrđeno da je bilo koja državna institucija pokrenula istragu o nestanku “Industrijalizacije”.