Studija Evropske komisije (EK) iz 2018. godine pokazala je da se 10 odsto bačene hrane na godišnjem nivou u Evropskoj uniji (EU) baca zbog nerazumevanja oznaka o datumu isteka roka za upotrebu. Potrošači ne razlikuju u potpunosti oznake „upotrebiti do” i „najbolje upotrebiti do”, te EK već neko vreme radi na smernicama koje bi unapredile terminologiju, format ili vizuelnu prezentnost ovih podataka na omotima proizvoda u Evropskoj uniji. Domaći mediji su mahom netačno i senzacionalistički pisali o ovoj temi, navodeći da se ukidaju rokovi tajanja namirnica, što je za Raskrikavanje demantovano iz EK.
„Danas je najdepresivniji dan u godini” čitamo već godinama svakog trećeg ponedeljka u mesecu. Mediji širom sveta, pa i naši domaći, recikliraju ovu vest koja je ništa drugo do marketinški trik. Reč je o ideji koja je korišćena za reklamiranje jedne britanske turističke agencije još 2005. godine i već odavno je osporena jer nema naučnih dokaza da je treći ponedeljak u januaru ili bilo koji dan univerzalno depresivan.
Nakon informacije da je redakcija NIN-a dala kolektivni otkaz i da će rad nastaviti u novom nedeljniku, iz kompanije Junajted Media (United Media) je saopšteno da je reč o listu koji će ova medijska kompanija uskoro pokrenuti. „Cela redakcija dosadašnjeg nedeljnika NIN će tu nastaviti svoje poslovanje”, saopšteno je iz kompanije Junajted Media u čijem su vlasništvu televizija i sajt N1 i Nova S, kao i list Danas. Izvršna direktorka Junajted Medije Aleksandra Subotić za Raskrikavanje kaže da očekuje da će novi nedeljnik početi sa radom već u februaru.
Milan Ćulibrk, dosadašnji glavni i odgovorni urednik NIN-a, nakon 11 godina napušta tu funkciju, a kolektivni otkaz su dali i članovi redakcije i kolegijuma ovog nedeljnika. U šturom saopštenju se navodi da je razlog tome njihova rešenost da očuvaju profesionalni integritet - zbog čega novinarski posao nastavljaju „u novom nedeljnom listu”.
Osim čitanja novina i gledanja TV-a, posao novinara Raskrikavanja podrazumeva i mnogo „skrolovanja“, jer u potrazi za dezinformacijama dosta vremena provodimo na društvenim mrežama. Najčešće su nam na radaru tokom 2023. godine bili kanali i nalozi na Fejsbuku, Tviteru, Telegramu, Vajberu i TikToku pa evo šta bi, prema našem mišljenju, trebalo da znate o ovim platformama.
Raskrikavanje je projekat Mreže za istraživanje kriminala i korupcije - KRIK Makenzijeva 46, 11000 Beograd 011 244 19 66 raskrikavanje@krik.rs |