raskrikavanje
PROJEKAT PORTALA KRIK
  analize
  o nama
raskrikavanje
PROJEKAT PORTALA KRIK
Kategorija:     Skriveno reklamiranje
  Skriveno reklamiranje
Reklamno „pumpanje“ domaće naftne kompanije
21.08.2019.

U gotovo svim dnevnim novinama danas našao se sličan tekst o poslovnim rezultatima firme Knez petrol. Dok su hvalospevi o toj domaćoj firmi u Kuriru i Informeru označeni kao promo tekst, u Srpskom telegrafu, Alo-u, Večernjim novostima predstavljani su kao vesti o poslovnim rezultatima na srpskom tržištu derivata.

  Skriveno reklamiranje
Blic sport: Uživajte u vaterpolu ali ne zaboravite na negu kose
16.04.2019.

Za kapitena vaterpolo reprezentacije Filipa Filipovića nema pauze - uskoro predvodi tim na dva velika takmičenja u Beogradu i Južnoj Koreji, a to znači, piše Blic sport, da će pored vaterpola, fizičke spremnosti i mentalne snage, morati da vodi računa i o - svojoj kosi. Kroz naizgled novinarski tekst sportske rubrike o ovom vaterpolisti, njegovim uspesima i daljim takmičenjima, neočekivano se provukla i priča o kozmetičkom preparatu, a novinarka i doskorašnja članica Komisije za žalbe Saveta za štampu navodi da je ovde nedsvomisleno reč o prikrivenom oglašavanju jer tekst nije adekvatno obeležen.

  Skriveno reklamiranje
Milioni dinara za prenošenje agencijskih vesti
07.12.2018.

Na čitave dve strane jučerašnjeg tabloida Srpski telegraf našli su se promotivni tekstovi o hotelu „Putnik“ na Kopaoniku i proizvodima kompanije „TDM“, koji nisu obeleženi kao reklama. Za razliku od tih članaka, prepisanu vest agencije Tanjug o predstavama za decu u „novogodišnjem trolejbusu i tramvaju“ potpisuju kao svoju koju je finansirao grad Beograd. Kompanije i Srpski telegraf nisu odgovorili na pitanja Raskrikavanja.

  Skriveno reklamiranje
Uspešno reklamiranje banke u suvlasništvu države
08.11.2018.

U provladinom tabloidu “Srpski telegraf” preko cele strane objavljen je afirmativan članak o Jubmes banci “u susret jubilarnoj četrdesetoj godini postojanja”. Dok iz banke za Raskrikavanje kažu da je u pitanju plaćen PR tekst u cilju promovisanja, iz redakcije Srpskog telegrafa nismo dobili odgovor zbog čega to nije jasno naznačeno.

  Skriveno reklamiranje
Topla ljudska priča iz kladionice
05.09.2018.

Nakon niza tekstova Večernjih novosti o društveno odgovornim i promotivnim aktivnostima kompanije „Mocart“, bez jasne oznake da je u pitanju reklama, došla je na red i priča o jednoj zaposlenoj koja je za 17 godina sa uplatnog mesta dospela u top menadžment ovog, kako kažu, privrednog giganta. Dok je skoro identičan tekst u Blicu označen sa P.O. (plaćeni oglas, prim. aut) Večernje novosti su ga bez oznake stavile u rubriku „Reportaža“.

prethodni članci  
  naredni članci
Raskrikavanje je projekat Mreže za istraživanje kriminala i korupcije - KRIK
  Makenzijeva 46, 11000 Beograd
  011 244 19 66
  info@raskrikavanje.rs