„Kampanja podrazumeva emitovanje spotova na TV stanicama, emitovanje priloga, internet aktivnosti, oglašavanje i insertacije u štampanim medijima, spoljno oglašavanje na bilbordima i stajalištima gradskog prevoza na teritoriji Beograda“, navode iz ovog sekretarijata.
Raspisan je konkurs za firmu ili preduzetnika koji će zakupiti prostor u medijima i bilborde, a takođe i voditi internet kampanju – od pripreme, preko oglašavanja na Fejsbuku, Instagramu i Guglu, do analize kampanje.
Za ovo je izdvojeno 90 miliona dinara (više od 760.000 evra), a osim u specijalizovanom časopisu SAT (časopis o saobraćaju, automobilizmu i turizmu) i na bilbordima, oglasi će se naći isključivo u dnevnim prorežimskim medijima.
Tako će, sve dok se ne potroši novac (a najduže dve godine), građani Beograda plaćati milione za reklamiranje gradskog prevoza u Informeru, Srpskom telegrafu, Blicu, Alo-u, Kuriru i 24 sata, i na TV Pink, O2 i Prva. Najviše reklama – na trećini, četvrtini i polovini stranice – naći će se u Informeru, i na Pinku (44 emitovanja).
U ovaj iznos, inače, ne ulazi sama izrada tih vizuala – naime, grad je raspisao još jednu javnu nabavku od 15 miliona dinara za firmu koja će im osmisliti i dizajnirati reklame za novine, bilborde i internet, i izraditi poluminutne TV spotove.
Deo javnosti se saglasio da nikakva kampanja neće pomoći da se popravi slika o prevozu u očima građana, s obzirom na to da su uslovi u kojima se svakodnevno voze, kako kažu, katastrofalni, te da je bolje da je novac otišao u njihovo poboljšanje umesto u reklamu.
Hoce li prevoz biti bolji posle te medijske kampanje?
Uložite u autobuse, kupite rezervne delove, obezbedite da rade klime/grejanje, popravite uslove za vozace, vise polazaka, operite autobuse…
Ne moze nikakava kampanja da nas ubedi da je dobro kad je ka-ta-stro-fal-no!— Frau Šilovichka (@FrauSilovichka) August 14, 2019
Bolje da taj novac ulozite u vozila. Na 38 stepeni sam za 10 minuta video 5-6 autobusa koji voze bez klime. U njima je kao u sporetu. Ne moze da se dise. Da li treba neko da nastrada u vozilu GSPa, pa da se dozovete pameti, ili necete ni tad? A i red voznje bi mogao da se postuje
— Milan Ristic (@Milan_Leri) August 14, 2019
I ovo obavezno da se sredi. Ide jesen, biće kišnih dana… I pod srediti ne mislim na izdvajanje basnoslovne svote novca na kabanice koje bi se delile putnicima, koje bi posle morali kod vozača da ostavljaju na izlazu iz autobusa! pic.twitter.com/e5rCX9PjWa
— Miloš Ilić (@HellBlast) August 14, 2019
Kodeks novinara – čemu to služi?
Ovim se nastavlja praksa finansijske podrške iz budžeta medijima koji svakodnevno krše Kodeks novinara Srbije.
Tako su od avgusta do decembra 2018. godine, Alo, Srpski telegraf, Kurir, Informer i Blic, prema monitoringu Saveta za štampu, prekršili Kodeks preko 3.300 puta. Apsolutni šampion u tom periodu bio je list Alo (929 prekršaja), a sledili su ga Srpski telegraf (769), Kurir (701), Informer (600) i Blic (307).
Samo na naslovnim stranama tokom 2018. godine, kako su utvrdili novinari Raskrikavanja, tri najčitanija tabloida – Informer, Alo i Srpski telegraf – objavili su više od 700 lažnih ili neutemeljenih tvrdnji.