U njima ne postoje tvrdnje u kojima se nastavnicima sugeriše da podstiču decu da sama odaberu da li će biti dečak ili devojčica.
Govori se, zapravo, o rodnim stereotipima, odnosno o nenametanju „ženskih“ i „muških“ uloga deci. To su stereotipi koji, na primer, kažu da bi devojčice trebalo da nose roze, a dečaci plavu boju. Ili da dečaci bolje da voze, a devojčice peru sudove.
„Projekat koji UNICEF sprovodi ima za cilj prevenciju svih oblika nasilja u školi, a sa posebnim osvrtom na rodno zasnovano nasilje. Povod za projekat je istraživanje UNICEF-a iz 2014. godine, koje je pokazalo da u osnovnim i srednjim školama u Srbiji postoji rodno zasnovano nasilje. Ukupno 69% učenika i učenica osnovnih škola i čak 74% učenika i učenica srednjih škola je odgovorilo da su najmanje jednom doživeli bar jedan oblik rodno zasnovanog nasilja od početka školske 2013/14. godine. Projekat je deo inicijative Integrisani odgovor na nasilje nad ženama i devojčicama u Srbiji, koju su pokrenuli Vlada Republike Srbije i UN agencije u Srbiji (UNDP, UN Women, UNICEF i UNFPA)“, odgovorili su iz Unicefa za Raskrikavanje.
Zanimljivo je da isti odgovor Unicefa postoji i u tekstu Srpskog telegrafa, pa ipak, neutemeljno, kroz ceo tekst tvrde da se u projektu koriste obrazovni paketi Incest trauma centra.
U tekstu, u negativnom kontekstu, novinarka Srpskog telegrafa ističe i da su autorke Obrazovnih paketa za učenje o temi seksualnog nasilja nad decom, lezbijke. Ne samo da su ove tvrdnje neutemeljene već predstavljaju i govor mržnje i diskriminaciju jer se nečijim seksualnim opredeljenjem nipodaštava stručni rad.
Na pitanja Raskrikavanja u vezi sa ovim tekstom, autorka i redakcija Srpskog telegrafa kojima smo upitili pitanja elektronskim putem, nisu odgovarali.