Ugovor o nastavku saradnje nije mogao da se potpiše zbog sporne odredbe u kojoj UM traži da se distribucija njihovih kanala teritorijalno ograniči, što čelnici i advokati državnog Telekoma smatraju nezakonitom i odredbom koja je diskriminatorna.
„Po predlogu UM za potpisivanje ugovora, teritorijalno ograničenje znači da možete da distribuirate signal na Novom Beogradu, ali ne na Voždovcu. Možda kod distribucije neke druge robe takvi uslovi mogu da postoje i možda se takvi aranžmani sklapaju u mafijaškim grupama, ali Telekom Srbija to ne može da prihvati“, kazao je Predrag Ćulibrk medijima.
Ćulibrk je naglasio da je Telekom ugasio signal tek na insistiranje UM jer prethodno nisu postigli sporazum o potpisivanju ugovora.
„Tužićemo ih zbog plasiranja lažnih vesti jer je svima jasno da je druga strana insistirala da se isključi signal, a ne mi“, rekao je Ćulibrk.
Iz poslovne prepiske dve kompanije koje je Ćulibrk dao novinarima proizilazi da su ugovori UM sa Radijus vektorom i kompanijom Kopernikus tehnolodži istekli, te da je UM nakon što nije postigla dogovor o nastavku saradnje sa Telekomom, tražila gašenje signala svih njihovih kanala.
Na više puta postavljeno pitanje novinara N1 da li će Telekom odgovoriti na javnu ponudu UM da u njihove programe uvrsti bar N1, generalni direktor Predrag Ćulibrk nije odgovorio, ali su jasno stavili do znanja da im odgovaraju samo pregovori o svih 17 kanala.
„Mi smo zainteresovani za svih 17 kanala, a ako već govorimo o interesima građana, oni žele Sport klub, jer je preko 90 odsto ljudi koji su zvali zbog gašenja signala pitalo za taj kanal“, kazao je Ćulibrk.
Kako kaže, „zamena je teza” i da UM „nije htela da sklapa ugovore sa fantomskom firmom Supernova”, jer su se ugovori sklapali sa kompanijama koji posluju u okviru Supernove, a koja je krovni brend za sve njih.
{{Šta je Supernova
Supernova je brend Telekoma Srbije koji je nastao spajanjem kablovskih operatera Kopernikus Tecnology, Radijus Vektor i Avkom koje je prethodno Telekom kupio.
Kada su lansirali ovo ime, kao jednu od prednosti navodili su da jedino kod njih mogu da se vide i Arena sport i Sport klub, te da kod konkurencije to nije moguće.
}}
„Tuča saopštenjima“
Od gašenja signala pre gotovo deset dana do danas, usledila je prava „tuča saopštenjima“ iz kojih građani nisu mogli do kraja da shvate šta je problem.
U opštoj kakofoniji je jedino bilo jasno da i jedna i druga kompanija insistiraju da se kanali UM nađu u ponudi Telekomovog kablovskog operatera Supernova, ali svako po svojim uslovima.
Junajted medija s jedne strane je tvrdila da su primorani da ugovor o distribuciji potpišu sa brendom „Supernova“ koje zapravo nije pravno lice, već predstavlja zajedničko ime nekoliko kablovskih operatera koje je Telekom kupio u protekle dve godine. Tvrde da tako rizikuju da njihov signal prenose i drugi operateri sa kojima nisu potpisali komercijalni ugovor.
Sa druge strane, Telekom Srbija tvrdi da kompanija Junajted medija od početka želi da zadrži za sebe deo kanala, odnosno da žele da im Telekom distribuira N1, ali ne i Sport klub koji je, po rečima Telekoma, najpopularniji kanal UM.