Tragediju koja se juče desila u Portugalu kada je uspinjača Glorija iskočila iz šina, a život izgubilo najmanje 17 ljudi poslužila je Informeru da se zapita da li će sada u Portugalu građani optuživati vlast da su im ruke krvave i organizovati proteste. Možda i hoće jer su u Srbiji protesti građana i studenata započeli nakon saznanja da je stanica rekonstruisana dva puta, svečano otvarana dva puta. Da je u njenu rekonstrukciju uloženo čak 65 miliona evra, a u samu zgradu čak 16 miliona evra. Protesti u Srbiji započeli su zbog sumnji na korupciju, jasno izbegavanje odgovornosti, tajnih dokumenata i potpune nebrige vlasti da snosi odgovornost.
Dan nakon što je jedan od simbola Lisabona – čuvena uspinjača Glorija – iskočila iz šina i udarila u zgradu zbog čega je život izgubilo najmanje 17 osoba, Informer je objavio tekst u kome pita „hoće li i u Lisabonu nakon velike tragedije biti (parola, aut. prim.) ruke su vam krvave”.
U vesti od svega četiri pasusa ovaj provladin tabloid poredi nesreću koja se juče dogodila u Lisabonu sa tragedijom u Novom Sadu iz prošle godine, kada je zbog urušavanja nadstrešnice na Železničkoj stanici život izgubilo 16 ljudi.
„Nakon nezapamćene tragedije koja se u sredu dogodila u Lisabonu, kada se otkačila žičara pri čemu je poginulo 15 osoba, postavlja se pitanje da li sada i u tom gradu biti krvavih ruku”, piše Informer. U tekstu postavlja i dodatna pitanja:„da li će biti masovnih protesta u tom gradu, blokada, napada na političke protivnike i njihove porodice, kao i uništavanja obrazovanja?”
I dalje nije jasno kako je do nesreće u Portugalu došlo, a kako navodi Gardijan, nadležno tužilaštvo je pokrenulo istragu. Osim toga, vlasti su obustavile rad još tri uspinjače u Portugalu, kako bi proverile njihovu bezbednost.
Portugalski list Observator je, u međuvrmenu pisao da se sajla otkinula duž železničke trase, što je dovelo do gubitka kontrole i udara u obližnju zgradu.
U Portugalu je danas proglašen dan žalosti.
Iako nastoji da napravi paralelu između dve tragedje, Informer zanemaruje ceo kontekst u kome su blokade u Srbiji započete.
Studenti u blokadi su vlasti još u decembru prošle godine uspostavili četiri osnovna zahteva, a među njima je bilo objavljivanje celokupne dokumentacije o rekonstrukciji Železničke stanice u Novom Sadu.
Od tada do danas traje borba između vlasti koje tvrde da nema odgovornih i da je u pitanju nesreća koja nije mogla biti sprečena do različitih otkrića nemara u vezi sa rekonstrukcijom, pretplaćivem radova, angažovanjima firmi bliskih vlastima kao i požurivanju državnog vrha da se stanica otvori.
Javnost je posebno bila nezadovoljna jer je Železnička stanica u Novom Sadu rekonstruisana i svečano otvarana čak dva puta.
Prva faza rekonstrukcije počela je u oktobru 2021. godine, a stanica je svečano otvorena u martu 2022, u predizbornoj kampanji. Nakon toga, radovi su nastavljeni, a stanica je po drugi put zvanično otvorena 5. jula 2024. Četiri meseca kasnije, nadstrešnica na toj stanici se urušila, a život je izgubilo 16 ljudi.
Odmah nakon tragedije iz Infrastrukture železnice Srbije su tvrdili da nadstrešnica uopšte nije bila obuhvaćena radovima na obnovi stanice.
„Nadstrešnica koja je pala na ulasku u stanicu Novi Sad nije bila predmet rekonstrukcije u okviru radova na obnovi stanične zgrade kao deo projekta izgradnje brze pruge Novi Sad – Subotica. U okviru rekonstrukcije rađena je unutrašnjost stanice, krov i fasada iznad i ispod nadstrešnice”.
Isto je tvrdio i predsednik Aleksandar Vučić, rekavši da „samo tu nadstrešnicu nisu renovirali”. Tabloidi su u svojim tekstovima insistirali na tome da se urušila „stara nadstrešnica”.
Informer je tada tvrdio da nadstrešnici nije nedavno rekonstruisana kao i da „pripada starom delu zgrade”.
Kako je Raskrikavanje tada pisalo„nije jasno o kakvom se „starom delu” zgrade radi s obzirom na činjenicu da su nakon rekonstrukcije i svečanih otvaranja, između ostalog, snimali upravo glavni ulaz u zgradu, kao i nadstrešnicu ispred nje”.
Prilikom otvaranja zgrade Železničke stanice vlasti su isticale da su se u nju investirali milione evra – konkretno čak 65 miliona, što je potvrdio ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić.
„Reč je o ukupnom ulaganju, koje se odnosi i na perone a u samu zgradu je uloženo 16 miliona evra. Ona je renovirana, ali je sačuvan i izgled kakav je imala kada je napravljena i po čemu je i bila poznata”, rekao je ministar Vesić tokom drugog svečanog otvaranja.
Više javno tužilaštvo u Novom Sadu je u decembru prošle godine pripremilo optužnicu protiv 13 osumnjičenih koji se terete za propuste koji su doveli do tragedije, međutim ju je Viši sud zbog dorade vratio na dopunu. Optužnica do sada nije potvrđena, deset meseci od tragedije.