raskrikavanje
PROJEKAT PORTALA KRIK
  Rizični mediji
  Istraživanja
  Vesti
  Najnovije
Medij:
 Srpski telegraf
  Dezinformacija
Istraživanje ne pokazuje da je 80 odsto dece preležalo koronu u Srbiji

„Šok - otkriće stručnjaka. Čak 80% dece preležalo koronu u Srbiji”, objavio je Srpski telegraf na današnjoj naslovnoj strani, čime se implicira da je 80 odsto od ukupnog broja dece u našoj zemlji, već imalo virus koronu. Srpski telegraf je međutim na naslovnoj strani pogrešno interpretirao izjavu doktorke Marije Gnjatovič sa Instituta za primenu nuklearne energije. Naime, nije reč o celokupnoj populaciji dece u Srbiji, već o deci iz 70 porodica čiji članovi su bili kovid pozitivni.

01.06.2021.
  Manipulisanje činjenicama
Danijel Server nije najavio „smaknuće“ Vučića

Prorežimski tabloid Srpski telegraf opet ima „saznanja“ o „paklenoj strategiji duboke države“ za udar na predsednika Aleksandra Vučića. Da se na Vučića sprema silovit udar iz „političko-medijske artiljerije“ Srpski telegraf „dokazuje“ izjavom Danijela Servera, profesora američkog univerziteta „Džon Hopkins“ koji je rekao da ne veruje da će Vučić priznati Kosovo. Ovaj tabloid je to „preveo“ u „Kosovo će biti nezavisno samo ako smenimo Vučića“, iako to niko nije rekao.

29.10.2020.
  Lažna vest
Pevačica Dua Lipa nije pozvala Albance na „mobilizaciju“

„Nož u leđa Srbima! Dua Lipa ponovo napada“, piše Srpski telegraf navodeći da je ova američka pevačica albanskog porekla pozvala sve Albance „na mobilizaciju“. Iako se iz naslova može zaključiti da je pozvala na oružje i rat protiv Srba, to nema veze sa istinom.

10.10.2020.
  Lažna vest
Novi soj korone nije ušao u Srbiju

Srpski telegraf u broju od 21. decembra piše kako je „novi soj korone ušao u Srbiju“. Reč je o novoj vrsti virusa korona koji je sredinom meseca prijavljen u Velikoj Britaniji, a za koji se sumnja da se još brže prenosi među ljudima. Ipak, Srpski telegraf za svoju tvrdnju nema baš nikakve dokaze - u Srbiji (još uvek) nije registrovan novi soj.

21.12.2020.
  Neutemeljeno
Nije poznato da li su stradali iz Jasenovca zaista sahranjeni na području kule Nebojša

„Pored kule Nebojša 30.000 žrtava ustaša - tela doplovila Savom iz Jasenovca objavio je juče Srpski telegraf pozivajući se na tvrdnje hirurga Aleka Račića. Iz beogradskog Arheološkog instituta međutim, za Raskrikavanje navode da u njihovim dosadašnjim istraživanjima nisu naišli na ljudske ostatke u kompleksu kule Nebojiša, te da im nije poznato da li su Račićeve tvrdnje tačne.

25.02.2021.
  Lažna vest
Milo Đukanović nije pretio ratom Srbiji

Izjavu crnogorskog predsednika Mila Đukanovića da ako se obnove etnički sukobi u bilo kom delu Balkana, „imaćemo zapaljeni region, odnosno rat“, Srpski telegraf je manipulativno protumačio u svom maniru - Đukanović preti ratom Srbiji i poziva na oružje.

21.09.2020.
  Neutemeljeno
Srpski telegraf prepisao tekst BIRN-a i bez dokaza tvrdi da Zoran Babić gradi u Vrnjačkoj banji

„Zorane, odakle ti milioni?“, pita Srpski telegraf direktora Koridora Srbije Zorana Babića, tvrdeći da on „gradi kompleks od 4.000 kvadrata u Vrnjačkoj banji. Međutim, za tu tvrdnju ovaj tabloid nema nikakvih dokaza - kako navode, formalni investitor je njegov rođak Goran, a Babić je „viđan kako obilazi gradilište“. Ovaj tekst Srpskog telegrafa je zapravo manje-više prepričan tekst BIRN-a iz maja ove godine, sa tom razlikom što BIRN nigde nije tvrdio da je Zoran Babić vlasnik ovog kompleksa.

20.09.2020.
  Lažna vest
Vakcina kompanije Astra Zeneka ne pravi „zombije od ljudi“

Srpski telegraf je 10. septembra preneo da je „Đilas za Srbe hteo vakcinu koja od ljudi pravi zombije“. Navode da je britanska farmaceutska kompanija Astra Zeneka koja radi na vakcini protiv koronavirusa obustavila svoja klinička ispitivanja nakon što je jedan od volontera dobio „misterioznu bolest“. Iako je netačno da su ispitivanja obustavljena, Srpski telegraf je ovo iskoristio da „potkači“ i lidera opozicije Dragana Đilasa.

10.09.2020.
  Neutemeljeno
Srpski telegraf netačno o „žetvi glasova“ u korist Bajdena

Proteklih dana su u medijima i na tviteru Trampove pristalice objavljivale neutemeljene tvrdnje o navodnoj izbornoj krađi. Srpski telegraf koji od početka izborne kampanje navija za Donalda Trampa iskoristio je neke od tih tvrdnji, a sa ciljem da prikaže, kako je „BAJDEN POKRAO GLASOVE”, kao i da je u toku „operacija žetva“. Ipak, tvrdnje o navodnoj krađi izbora u Viskonsinu, Mičigenu, Pensilvaniji, te navodnom spaljivanju glasačkih listića, već su osporili brojni svetski fektčekeri.

06.11.2020.
  naredni članci
prethodni članci  
O nama
raskrikavanje@krik.rs
011 244 19 66
Raskrikavanje na društvenim mrežama: